هدیه رهبر معظم انقلاب به ورزشکار بوشهری اهدا شد+عکس
هدیه رهبر معظم انقلاب به ورزشکار بوشهری اهدا شد+عکس

ندای استان:هدیه رهبر معظم انقلاب به “امیر خسروانی” قهرمان مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در رشته پرش طول به این ورزشکار اهدا شد.

به گزارش ندای استان،صبح امروز چهارشنبه با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و احمد بهروزیان فر مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر، هدیه مقام معظم رهبری به امیر خسروانی قهرمان مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در رشته پرش طول اهدا شد.

آیت الله صفایی بوشهری در این آیین بیان کرد: انتظار می‌رود در بخش‌های زیرساختی و حمایتی، پشتیبانی لازم از ورزشکاران بوشهری صورت گیرد تا همانند امیر خسروانی شاهد افتخار آفرینی آنان در میدان‌های مختلف باشیم.

او افزود: ورزشکاران استان بوشهر استعدادهای فراوانی دارند که باید با حمایت مالی مناسب رشد فزاینده آن‌ها بخوبی محقق شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  ادامه داد: اکنون ورزش استان بوشهر در صحنه‌های مهم ملی و بین المللی درخشش دارد، اما با این وجود صنایع فعال در این استان از ورزش آن حمایت لازم را ندارند که این روند ورزش استان بوشهر را با مشکل مواجه کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: ورزش استان بوشهر در سال‌های گذشته رشد خوبی داشت، ولی اکنون این دچار رکود شده که این وضعیت زیبنده این استان و ظرفیت‌های مهم آن نیست.

او افزود: صنایع مستقر در استان بوشهر پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را رعایت نمی‌کنند، این در حالی است که صنایع در برخی از استان‌ها در سطح جهانی تیم‌داری می‌کنند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در رشته‌های ورزشی در بخش‌های آقایان و بانوان اعم از ورزش همگانی و قهرمانی حمایت لازم انجام نمی‌شود و این منجر شده تا قدرت تیم‌ها برای افتخار آفرینی در صحنه‌های ملی و بین‌المللی از بین برود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: برخی از تیم‌ها به دلیل مشکل زیاد مالی حتی توان اعزام بازیکنان خود را ندارند که با این رویه تیم‌های فوتبالی استان بوشهر که در مقاطعی در لیگ برتر بودند اکنون در حال سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: چنانچه صنایع پیوست‌های مدنظر را اجرا نکنند باید براساس ظرفیت قانونی خود برای کمک به ورزش غیرحرفه‌ای و بویژه ورزش همگانی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: براساس قانون برای صنایع خصوصی و نیمه خصوصی هیچ مانعی برای حمایت از تیم‌ها وجود ندارد و قانون تنها در جایی منع می‌کند که صنعت دولتی و تیم حرفه‌ای باشد به همین دلیل صنایع مستقر در استان بوشهر باید به ورزش این استان کمک کنند و در غیر این صورت به صورت قانونی با آن‌ها برخورد شود.

۲۷ شهریور امسال قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که هدایای این قهرمانان از سوی رهبر معظم انقلاب پس از ارسال به استان ها، به این افتخارآفرینان اهدا شد.