قبوض آب، برق و گاز مددجویان بوشهری رایگان شد
قبوض آب، برق و گاز مددجویان بوشهری رایگان شد

ندای استان:مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: مددجویانی که تا کنون اطلاعات آن‌ها ثبت نشده است برای ثبت نام به سامانه “سها” به نشانه اینترنتی soha.emdad.ir مراجعه کنند.

به گزارش ندای استان،محمد رضا میری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و با رعایت الگوی مصرف از این پس قبوض آب، برق و گاز مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی رایگان می‌شود.

وی اضافه کرد: این ابلاغیه از سوی دولت به دستگاه‌های و شرکت‌های اجرایی مربوط به این خدمات از جمله کمیته امداد ارسال شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یاد آور شد: در مرحله اول لیست همه ۴۱ هزار خانوار تحت حمایت با مشخصات کد ملی، آدرس و شماره تلفن برای ادارت سه گانه آب، برق و گاز ارسال شده است.

میری در خصوص ادعای شرکت گاز که لیست همه مددجویان ارسال نشده است، تصریح کرد: شرکت گاز مشخصات مددجویان را با کد اشتراک درخواست کرده است که طبیعی است همه خانوارهای مددجو به دلیل اینکه مستاجر هستند و سکونت ثابتی ندارند، کد اشتراکی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمیته امداد استان بوشهر در ارسال اطلاعات مشخصات مددجویان به ادارات آب، برق و گاز در کشور پیشرو است، گفت: آن دسته از مددجویان بدون اشتراکی که مستاجر هستند و یا سکونت ثابتی ندارند، لیست و مشخصات آن‌ها با تلاش مددکاران خانواده تهیه و ارسال شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: آن دسته از مددجویانی که به هر دلیل از این طرح جا مانده است می‌تواند در روزهای پیش رو با مراجعه به سامانه امداد هوشمند به آدرس ttp://soha.emdad.ir وارد این سایت شده و ضمن ثبت‌نام در این سایت کد اشتراک قبوض خود را وارد و از خدمات مذکور برخوردار شوند.

میری افزود: همچنین خانوارهای تحت حمایت می‌توانند کدهای اشتراک قبوض آب، برق و گاز را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه دهند تا در سامانه “سها” ثبت شود یا با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان و یا مراجعه مددکاران کمیته امداد به درب منازل مددجویان این اطلاعات را ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، بیش از ۴۱ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند که در طول سال از خدمات متنوع این نهاد بهرمند می‌شوند.