دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه‌های برتر جهان
دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه‌های برتر جهان

ندای استان:دانشگاه خلیج فارس دانشگاه مادر استان بوشهر با دارا بودن ۳۰ سال سابقه توانسته در جمع دانشگاه‌های جوان برتر جهان در دنیا قرار بگیرد.

به گزارش ندای استان،رتبه بندی دانشگاه‌های جوان که از سوی موسسه رتبه بندی تایمز منتشر شده است بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی است که رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان انجام می‌شود، عمل می‌کند اما وزن کمتری به شهرت داده شده است.

دانشگاه‌ها در تمامی مأموریت‌های اصلی خود از جمله آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرند تا جامع‌ترین و متعادل‌ترین مقایسه‌های موجود ارائه شود.

رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ شامل ۵۳۹ دانشگاه است که این تعداد نسبت به تعداد ۴۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. ۲۵۱ مؤسسه دیگر با وضعیت «گزارش‌گر» فهرست شده‌اند، به این معنی که داده‌ها را ارائه کرده‌اند اما معیارهای واجد شرایط بودن در رتبه بندی تایمز را برای دریافت رتبه را بدست نیاوردند.

هند و ترکیه هر کدام با ۴۰ مؤسسه از انگلستان پیشی گرفته‌اند. ایران و انگلستان هر دو با ۳۷ دانشگاه به صورت مشترک در جایگاه سوم تعداد دانشگاه‌های برتر قرار دارند.

به طور کلی، ۷۴ کشور در جدول حضور دارند که نسبت به سال گذشته که ۶۸ کشور بودند، افزایش یافته است.

دانشگاه خلیج فارس دانشگاه مادر استان بوشهر با دارا بودن ۳۰ سال سابقه توانسته در جمع دانشگاه‌های جوان برتر جهان در دنیا قرار بگیرد.