وضعیت کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پس از تغییر نام و کارکرد آزاد
وضعیت کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پس از تغییر نام و کارکرد آزاد

ندای استان:سعید محمد درباره وضعیت کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پس از تغییر نام و کارکرد به آزاد هم گفت: اکنون این تبدیل انجام شده، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی به منطقه آزاد الحاق شد و تابع ضوابط و قوانین منطقه آزاد هستند.

به گزارش ندای استان،دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما با اشاره به این‌که استان بوشهر ظرفیت‌های فراوان و متنوعی در همه حوزه‌ها دارد گفت: این استان هم قطب انرژی در حوزه نفت و گاز و به‌ویژه پتروشیمی است؛ هم در بخش شیلات، کشت‌وکار، باغداری، نخلستان و صنایع معدنی ظرفیت بالایی دارد که سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌تواند منفعت بسیاری برای استان و کشور داشته باشد.

سعید محمد افزود: امروز ما در بوشهر هستیم برای تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد، تا مشوق‌های بیشتری به سرمایه‌گذاران داده شود که منابع مالی را به منطقه آزاد بیاورند تا تولید، اشتغال، صادرات و ارزآوری برای کشور اتفاق بیافتد.

او با شاره به این‌که استان بوشهر پیشینه تاریخی در تجارت دارد، اضافه کرد: این استان ظرفیت اقتصادی بالایی دارد و با داشتن امکانات ترانزیتی مناسب می‌تواند کمک بیشتری به تبادل کالا به‌ویژه با کشورهای منطقه انجام دهد؛ که امیدواریم با انتصاب مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر وضعیت منطقه آزاد شتاب بگیرد.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از عید اساس‌نامه منطقه آزاد به تصویب برسد تا همه کارها به‌صورت قانونی انجام شود؛ برای سال ۱۴۰۱ نیز یک میلیارد دلار برای زیرساخت ۷ منطقه جدید درخواست شده که یکی از آن‌ها هم بوشهر است که امیدواریم در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس به تصویب برسد.

سعید محمد درباره وضعیت کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پس از تغییر نام و کارکرد به آزاد هم گفت: اکنون این تبدیل انجام شده، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی به منطقه آزاد الحاق شد و تابع ضوابط و قوانین منطقه آزاد هستند.

او افزود: ساختار منطقه آزاد بوشهر را باید به تصویب دولت و شورای‌عالی مناطق آزاد برسانیم و نیروهایی که در منطقه ویژه شاغل بوده‌اند به منطقه آزاد منتقل می‌شوند و جای هیچ نگرانی شغلی نیست.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما