دانشجوی دانشگاه خلیج فارس عضو ویژه اتحادیه بین المللی ستاره شناسی شد
دانشجوی دانشگاه خلیج فارس عضو ویژه اتحادیه بین المللی ستاره شناسی شد

ندای استان:رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: مهدی رکنی دانشجوی این دانشگاه، عضو اتحادیه بین المللی ستاره شناسی IAU به عنوان مهمترین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فعالیت‌های ستاره‌شناسی در جهان و مدیر شبکه جهانی ستاره شناسی دانش آموزان (SINA) شد.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس روز شنبه به نقل از محمد  مدرسی اعلام کرد کرد: یکی از مهمترین کمیسیون‌های این اتحادیه کمیسیون C۱ با موضوع آموزش ستاره شناسی، تحقیقات و ساختار آموزشی است که وظیفه توسعه و ترویج آموزشی را در سراسر دنیا بر عهده دارد.

وی بیان کرد: این اتحادیه همچنین پروژه‌ها و شبکه‌هایی نظیر روز ستاره‌شناسی در مدارس (ADIS) و شبکه جهانی ستاره شناسی دانش آموزان (SINA) را به عنوان زیر مجموعه خود پشتیبانی می‌کند.
مدرسی ادامه داد: مهدی رکنی، مدیر بخش ارتباطات بین الملل اتحادیه ستاره شناسی معلمان ایران (ITAU)، بعد از انجام و مدیریت پروژه‌های بین المللی به همراه شش نفر دیگر از ایران به عنوان عضو ویژه این نهاد منصوب شده است.

وی گفت: طراح و مجری پروژه‌های شبکه جهانی ستاره شناسی دانش آموزان در حکمی به عنوان مدیر رسمی این شبکه جهانی منصوب شده است.

مدرسی عنوان کرد: اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی در کنار ۱۲ هزار عضو رسمی تنها ۷۲ نفر عضو ویژه دارد، که هفت نفر از اعضاء ویژه آن ایرانی هستند.