وابستگی ۷۰۰۰ فروشگاه در استان به کالای ته‌لنجی
وابستگی ۷۰۰۰ فروشگاه در استان به کالای ته‌لنجی

ندای استان:استاندار بوشهر با اشاره به تلاش جدی برای حل موضوع واردات کالای همراه ملوان گفت: هفت هزار فروشگاه استان بوشهر به کالای ته‌لنجی وابسته است.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی گناوه در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: در حالی که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، در دهه فجر امسال حداقل ۴۱۵ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک دولتی و ۵۵ پروژه اقتصادی بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز در شهرستان گناوه ۳۵ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و چند پروژه جدید نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند، دارای حجم سرمایه گذاری بالایی هستند که نقش مهمی در اشتغال خواهد داشت.

وی حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را مورد تاکید قرار داد و افزود: سرعت واگذاری زمین و صدور پروانه سرعت گرفته است تا سرمایه‌گذاران بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: افراد دارای سرمایه در شمال استان بوشهر فراوان هستند که انتظار می‌رود این سرمایه‌ها در حوزه تولید و اشتغال‌زایی به کارگیری شود.

وی افزود: استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم کشور برای توسعه گردشگری است و شرایط خوبی برای توسعه این بخش دارد و حمایت لازم را از این حوزه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر، طرح‌های گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی این استان دانست و خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی استان بوشهر در نیمه دوم سال فرصتی را فراهم کرده که در کنار ظرفیت‌های دیگر این استان شامل اماکن تاریخی، ۴ میلیون اصله نخل، سواحل خلیج‌فارس و بازارهای تجاری، گردشگران بسیاری این استان را برای مسافرت انتخاب کنند.

محمدی‌زاده افزود: اگر شرایط کرونا پیش نیامده بود، پیش‌بینی می‌شد در نیمه دوم سال تا پایان فروردین ۱۴۰۱ حداقل ۱۲ میلیون نفر گردشگر به استان بوشهر مسافرت کند که امید می‌رود با مهار پیک ششم کرونا زمینه مسافرت گردشگران به این استان فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به حمایت از کالای همراه ملوان و تردد با کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: هفت هزار فروشگاه در زمینه فروش این اجناس فعالیت دارند و حمایت لازم را از این بخش باید داشته باشیم.

وی در مورد مسیر گناوه – میشان، گناوه – گچساران و کمربندی گناوه نیز بیان کرد: پیگیر این پروژه‌ها هستیم و امیدواریم با تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها تکمیل شوند.