افتتاح و اجرای پنج پروژه عمرانی و تولیدی و ۴۰واحد مسکونی مددجویی در گناوه
افتتاح و اجرای پنج پروژه عمرانی و تولیدی و ۴۰واحد مسکونی مددجویی در گناوه

ندای استان:همزمان با سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور احمد محمدی زاده استاندار بوشهر پنج پروژه عمرانی و تولیدی و ۴۰واحد مسکن مددجویی با ۲۴۷ میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان اعتبار افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر روز پنج‌شنبه در این آئین در گناوه گفت: خودباوری بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که در بین قشرهای مختلف مردم ایجاد شده است.

احمد محمدی زاده افزود: تحول در منابع انسانی کشور از برکت‌های انقلاب اسلامی است و امروز به برکت همین منابع انسانی است که ابرقدرت‌ها در مقابل ایران سر تعظیم فرود آوردند.

وی اضافه کرد: امروز تحریم این فرصت را برای کشور ایجاد کرده که به سمت استقلال اقتصادی حرکت کند.

استاندار بوشهر گفت: برای ایجاد رونق اقتصادی و برون رفت از مشکلات باید زمینه را برای بخش خصوصی در همه بخش ها فراهم و نیاز کشور را در داخل تامین کرد.

وی ادامه داد: کشوری که موشک با برد ۲ هزار کیلومتر می سازد به طور یقین می‌تواند کالاهای مورد نیاز را نیز تامین کند.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش سطح تحصیلات بانوان پس از انقلاب گفت: ۸۵درصد بانوان استان بوشهر هم اکنون دارای تحصیلات عالیه هستند و این مهم از برکات انقلاب است.

وی یادآور شد: افتتاح ۴۱۵ پروژه عمرانی و آغاز عملیات اجرایی ۵۵ پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

فرماندار گناوه  روز پنج‌شنبه در این آئین گفت: این پروژه‌ها شامل فاز نخست محور ساحلی بندر ریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر است که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با ۶۹ میلیارد تومان اعتبار اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمد تقی صفری افزود: با افتتاح این محور طول مسیر بندر ریگ به گناوه ۶.۵ کیلومتر کاهش یافته و نقش مهمی هم در کاهش ترافیک به ویژه برای مسیر گمرک گناوه دارد.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی کارخانه تولید انواع نوشیدنی و سیستم مالتینگ در شهرک صنعتی بندر ریگ نیز با ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار و پیش بینی ۳۰۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم آغاز شد.

صفری گفت: همچنین اسکله تفریحی و گردشگری اداره بنادر و دریانوردی گناوه نیز با اعتبار یک میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.

فرماندار گناوه افزود: طرح پرورش ماهی در قفس توسط بخش خصوصی نیز با اعتبار شش میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد.

وی یادآورشد: همچنین ۴۰ واحد مسکن مدد جویی کمیته امداد گناوه نیز با اعتیار شش میلیارد تومان امروز افتتاح و تحویل افراد واجد شرایط شد.

  • منبع خبر : ایرنا