۳۶ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر وصول شد
۳۶ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر وصول شد

ندای استان: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امسال تاکنون ۳۶ میلیارد تومان زکات در استان وصول شده است گفت: پیش‌بینی وصول زکات تا پایان سال ۴۲ میلیارد تومان است.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر این ایام را فرصت مهمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: خدمات نظام اسلامی در ابعاد گوناگون باید برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان در پرداخت زکات در کشور جایگاه مهم و ممتاز دارد افزود: به سبب متدین بودن مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به پرداخت زکات می‌‌شود که وصول آن بیش از ۱۴۰۰ برابر افزایش یافته است.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه میزان پرداخت زکات از ۲۵۰ میلیون تومان اکنون به ۳۶ میلیارد تومان رسیده است گفت: پیش‌بینی وصول زکات تا پایان سال ۴۲ میلیارد تومان است.

وی مبلغ وصول زکات برای سال آینده را ۵۰ میلیارد تومان تعیین کرد و افزود: برای هزینه کرد مبلغ زکات طرح‌های اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: طرحی کارشناسی و دقیق تدوین شود تا بخشی از وجوه زکات در این استان در بخش تولید شغل و ثروت به مصرف برسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این طرح می‌تواند در بخش کشاورزی در مناطقی که زکات پرداخت می‌شود اجرا شود خاطر نشان کرد: اجرا این طرح منجر به ایجاد شغل و ارزش افزوده و تولید ثروت در منطقه می‌کند.

وصول زکات از ۲۵۰ میلیون تومان اکنون به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر هم با اشاره به اینکه وصول زکات در این استان هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد تصریح کرد: وصول زکات از ۲۵۰ میلیون تومان اکنون به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمد رضا میری با بیان اینکه میزان وصول زکات امسال در استان بوشهر ۲۳ میلیارد تومان تعیین شده بود افزود: استان بوشهر در سال گذشته با ۱۴۱ درصد تحقق برنامه جایگاه سوم کشوری را در حوزه جذب زکات کسب کرده است.

وی فقرزدایی را یکی از محل‌های هزینه کرد زکات دانست و اضافه کرد: کمک به بیماران مبتلا به کرونا، تأمین لوازم ضروری زندگی، تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به تأمین مسکن نیازمندان و پرداخت معیشت نیازمندان، بیماران صعب‌العلاج و پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله راهکارهای هزینه کرد زکات است.

  • منبع خبر : تسنیم