برگزاری ۲ هزار برنامه بزرگداشت دهه فجر در استان بوشهر
برگزاری ۲ هزار برنامه بزرگداشت دهه فجر در استان بوشهر

ندای استان:دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: برای بزرگداشت دهه فجر امسال در این استان بیش از ۲ هزار برنامه با رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی در شهرها و روستاهای این استان اجرا می‌شود که ۲۲۰ برنامه آن شاخص و محوری است.

به گزارش ندای استان، تیمور یزدان‌شناس روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عنوان و شعار دهه فجر امسال جشن ملی- ۱۴۰۰ است که این جشن‌ها با رویکرد مردمی و مشارکت دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: از مردم ولایت‌مدار، آگاه و همیشه حاضر در صحنه استان بوشهر دعوت می‌شود با  حضور باشکوه در برنامه‌ها و پاسداشت ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بار دیگر دشمنان را مایوس کنند.

یزدان‎شناس ادامه داد: برنامه‏‌های بزرگداشت دهه فجر این استان به صورت رسمی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی ساعت ۹:۳۳ دقیقه صبح روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن از فرودگاه بوشهر آغاز می‎‌شود.

وی یادآور شد: رژه موتورسواران، به صدا درآمدن زنگ مدارس، نواختن بوق کشتی‌ها و خودروها از دیگر برنامه‌های نخستین روز دهه فجر در استان بوشهر است.

یزدانشناس عنوان کرد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر استان بوشهر ۲۲ کمیته فعالیت دارند که محور اصلی در برگزای برنامه‌‎ها را جوانان به صورت خودجوش و داوطلبانه تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در روز جمعه نیز میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در مصلا‎های نماز جمعه استان بوشهر برپا می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استانداری بوشهر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر پروژه‌های مختلفی در عرصه‌های عمرانی، اقتصادی، عمران شهری، روستایی، ورزشی، تولیدی، فرهنگی، هنری این استان بهره‌‎برداری می‌شود.

جواد لقمان‌زاده افزود: در دهه مبارک فجر بیش از ۶۰ طرح گازرسانی با اعتبار ۹۳.۵ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره برداری می‌رسد که آیین افتتاح همزمان آن در تنگ فاریاب شهرستان دشتستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۵ روستا و ۲۵ واحد صنعتی در استان بوشهر از شبکه گاز کشی بهره‌مند می‌شوند ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتبار ۹۳.۵ میلیارد تومان اجرا شده که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

لقمان‌زاده اظهار کرد: در حوزه ارتباطات نیز ۱۹ پروژه‌ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

دبیر امور شهری و شهرداری‌های ستاد دهه فجر استان بوشهر نیز گفت: همزمان با دهه مبارک فجر برنامه هر خانه یک پرچم در همه شهرهای استان بوشهر طراحی و اجرایی می‎‌شود.

هوشنگ رستم‌پور از افتتاح و یا آغاز ساخت ۱۱۹ پروژه در شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۱۵ طرح با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان آغاز و ۱۰۴ پروژه نیز با اعتبار ۱۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرهای این استان بهره‌برداری می‌شود.

رستم‎‌پور ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری، فضاسازی و مدیریت سیما و منظر شهری، غبارروبی قبور مطهر شهدای والامقام، دیدار با خانواده معظم شهدا، آذین‌بندی و پرتوافشانی از دیگر برنامه‌های شهرهای استان بوشهر برای بزرگداشت دهه فجر در استان بوشهر است.

رستم‌پور اضافه کرد: تشریح خدمات نظام مقدس اسلامی و عملکرد شهرداری‌ها در جایگاه‌های نماز جمعه و شرکت گسترده در مراسم‌ این ایام، تخفیف در دریافت پروانه کار و عوارض شهرداری‌ها، جابه جایی رایگان شهروندان و اجرای دیوار نگاره‌های شهری از دیگر برنامه‌های شهرداری‌های ۴۰ گانه استان بوشهر در دهه فجر امسال به شمار می‌رود.

  • منبع خبر : ایرنا