واکنش امام جمعه به حادثه در جاده دیر
واکنش امام جمعه به حادثه در جاده دیر

ندای استان:امام جمعه موقت دیر گفت: با توجه به وقوع تصادفات متعدد انتظار می‌رود که وضعیت جاده‌های شهرستان دیر بهبود یابد.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها، اظهار داشت: نقش بانوان در تشکیل جامعه اسلامی، ترویج معارف دینی و حفظ ارزش‌ها بسیار قابل توجه و مؤثر است.

امام جمعه موقت دیر بیان کرد: امیدواریم همه بانوان ما با الگوگیری از زندگی سراسر نور زنان اهل‌بیت خصوصاً حضرت زهرا سلام الله علیها بتوانند از آنچه که حق یک بانوی دینی است برخوردار شوند و تأثیرگذاری خود برای حفظ ارزش‌ها و خون شهدا و آرمان‌های امام و پیاده کردن منویات امام خامنه ای مدظله العالی بیش از پیش بکار گیرند.

وی با بیان اینکه مقام مادر دارای ارزش بالایی است، ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها در حق فرزندانش بلکه در حق پیامبر آن چنان این فریضه را ادا کرد که ایشان به وی لقب ام ابیها دادند.

سعیدی تاکید کرد: سخنرانان در مراسم پیش رو درباره نقش تربیتی و حمایتی مادر برای مردم سخن بگویند.

وی با اشاره به اینکه تکلیف زنان و دختران و بانوان خیلی سنگین است، ادامه داد: اگر امر به معروفی مربوط به حجاب و عفاف و زنان جامعه انجام می‌شود با تاسی از الگوی رفتاری حضرت زهرا سلام الله علیها است.

توسعه روابط با روسیه

خطیب جمعه دیر با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: این سفر ادامه مسیر همکاری‌هایی بوده و هست که از قبل داشته‌ایم اما توسعه مضاعفی پیدا خواهد کرد و این هم نوعی پیگیری مسائلی است که به اقتصاد مقاومتی برمی گردد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در فرمایش مقام معظم رهبری به این معنا است که ضمن حمایت از تولید داخلی و از بین بردن موانع و تلاش برای تولید بیشتر و تسهیل افزایش تولید، یک سری راهکارهایی که نیاز است با خارج از کشور و کشورهایی که متقابلاً همکاری می‌کنند، داشته باشیم.

سعیدی بیان کرد: متأسفانه عده‌ای غرب زده اگر بحث قرارداد با چین می‌شود حمله می‌کنند که کشور فروخته شد و ذهن و اذهان عمومی را مخدوش می‌کنند، باز مسئله سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه مطرح می‌شود می‌گویند به شعار نه غربی نه شرقی توجه نشده است.

وی عنوان کرد: اینها شیطنت است و مردم و امت شهیدپرور ما خوب می‌دانند این رایزنی‌ها و پیگیری‌ها جز برای رفاه حال مردم و گشایش اوضاع اقتصادی و مبارزه با تحریم‌ها نیست.

امام جمعه موقت دیر یادآور شد: بعضی‌ها که قبلاً خودشان از مسیر غلطی که تمام امیدشان به غرب بود و چشم بسته بعضی از کارهای بی نتیجه را انجام دادند بر این طبل می‌کوبند که آن شعار رعایت نشده است.

سعیدی اظهار کرد: هر کار خوبی که اتفاق بیفتد از تریبون نمازجمعه فریاد خواهیم زد و هر کاری هم که خدای نکرده به ضرر مسلمین باشد انتقاد خواهیم کرد.

ساماندهی ماشین‌های شوتی

وی خاطرنشان کرد: بارها بیان شده بود که ماشین‌های شوتی و ته لنجی و این مسائل جان مردم را تهدید می‌کند و عده‌ای را در این مسیر آمد و رفت از بین برده که خیلی تأسف بار بود.

سعیدی اضافه کرد: استاندار بوشهر در شورای تأمین مصوب کردند که جا به جایی کالای ملوانی در سطح استان ممنوع نیست که با این مصوبه و اضافه شدن مواردی به آن شاهد قاچاق بری و مسائل دیگر در استان نخواهیم بود و امیدواریم سلامت مردم بیش از پیش تأمین شود و از استاندار تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به حادثه تصادف شب گذشته در سه راه مغدان بخش بردخون و کشته و زخمی شدن چندین نفر، تاکید کرد: ای کاش در سالیان قبل که وضعیت بودجه کشور بهتر بود و پیشنهاد شده بود بین روستاهای بخش بردخون جاده میانی ایجاد می‌شد تا حداقل روستاییان در رفت و آمد خود بین روستاها نخواهند وارد جاده بین شهری آن مسیر بشوند ولی این کار تأخیر افتاده که امیدواریم مسئولین این امر را در دستور کار قرار دهند.

سعیدی افزود: علاوه بر تعریض آن جاده و توجه به جاده‌های شهرستان، مسیرهایی که بار ترافیک را تقسیم می‌کند مدنظر قرار گیرد و هموطنان در رعایت مسائل ترافیکی و رانندگی دقت بیشتری کنند.

وی با اشاره به سرد شدن هوای کشور، یادآور شد: مردم نسبت به مصرف بهینه گاز توجه داشته باشند تا استان‌های سردسیر کشور با کمبود گاز مواجه نشوند.

امام جمعه موقت دیر در پایان درگذشت مادر شهید رضا حیدری پور را تسلیت گفت.

  • منبع خبر : مهر