قانون ته‌لنجی نفع مردم و نظام تدوین و اجرایی شود
قانون ته‌لنجی نفع مردم و نظام تدوین و اجرایی شود

ندای استان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی باید با قانون منطقی به سود مردم و نظام تدوین شود که شاهد این مشکلات نباشیم.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی آسمانی و عرشی برای همگان به ویژه زنان در همه امور است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همیشه جاوید زنان جهان است افزود: ایمان، تقوا و اخلاق، مدیریت عرشی خانواده، نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، ولایتمداری و جهاد فرهنگی (جهاد تبیین) از ویژگی‌های آن حضرت است.

آیت الله صفایی بوشهری با هشدار به مسئولان فرهنگی کشور تصریح کرد: یکی از طرح‌های راهبردی دشمن استفاده از فشار اقتصادی و سرگرم کردن مسئولان کشور برای حمله مخرب و بزرگ فرهنگی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح همکاری ایران و روسیه مایه اقتدار کشور اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه و ارتقا سطح همکاری ایران و روسیه مایه اقتدار جبهه مقامت در مقابل جبهه زیاده خواه و تروریسم به سرکردگی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: این سفر می‌تواند سرفصل نوینی در عرصه رشد اقتصادی و امینت منطقه‌ای باشد و مایه اقتدار جبهه مقاومت در مقابل جبهه زیاده خواه و تروریسم به سرکردگی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس می‌شود.

وی تاکید کرد: مهم این است که تمامی مصوبات این سفر بر اساس عزت، مصلحت و اقتدار ایران تصویب شود و سپس این مصوبات پیگیری شود و از فرصت‌ها استفاده و نظارت کارآمد صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط کشور خوب است ولی با توجه به سویه‌هایی که در کشور اروپایی و ورود آن به ایران، اگر رعایت نکنیم ما هم دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

وی با اشاره به آزمون‌های اشتغال برخی از پتروشیمی‌های مستقر در استان بوشهر تصریح کرد: آزمون این پتروشیمی‌ها باید در استان برگزار شود و جوانان استان بوشهر امتیاز ویژه‌ای داشته باشند چون بومی هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر جوانی نسبت به این آزمون‌ها اعتراض کرد باید مورد توجه قرار گیرد و بررسی و دقت لازم انجام شود و با احترام برای او توضیح دهند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع مستقر در استان بوشهر یک ثروت ملی است که مردم استان بوشهر حافظ آن هستند و باید مردم استان بوشهر از آن بهره‌مند شوند و باید مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به مسئله ته‌لنجی ادامه داد: حرکت‌های خوبی انجام شده است که ته‌لنجی در استان به شکل صحیح مدیریت شود و این ماشین‌های حمل و نقل که سرعت بالایی دارند و ۴۰ نفر کشته در این زمینه داده‌ایم، باید ساماندهی شود.

وی گفت: در استان حمل و نقل کالای ته‌لنجی آزاد شده است و این خودروها دیگر نیازی نیست با سرعت بروند که هم به خودشان و هم به دیگران ضربه‌ای وارد شود و مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی باید با قانون منطقی به سود مردم و نظام تدوین شود که شاهد این مشکلات نباشیم.

امام جمعه بوشهر گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان بوشهر نیازمند تحول جدی است. علاوه بر اینکه کمبود داریم، برخی از مراکز موجود هم معارض پیدا می‌کند و تعطیل می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم هم این مجتمع مشکلش حل شود و هم کاری اساسی انجام شود که این مراکز گسترش یابد.