دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قصد اخراج یا تعدیل نیرو‌های خود را ندارد
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قصد اخراج یا تعدیل نیرو‌های خود را ندارد

ندای استان:مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قصد اخراج یا تعدیل نیرو‌های طرحی یا موقت ۸۹ روزه را ندارد.

به گزارش ندای استان،تعدیل نیروهای طرحی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موضوعی است که این روزها در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود.

چند روز پیش مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره ادامه فعالیت نیروهای طرحی گفته بود، تمدید طرح کارکنان در مراکز درمانی محل خدمت در صورت نیاز، منوط به وجود ساختار سازمانی برای این افراد است و پرداخت حقوق آنان از محل درآمدهای همان مرکز صورت خواهد گرفت.

عبدالرضا محبوبی اکنون گفته است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قصد اخراج یا تعدیل نیرو‌های طرحی یا موقت ۸۹ روزه را ندارد.

او گفته است، با توجه به شیوع کرونا و افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان و کشور وزارت بهداشت و به تبع آن هیات‌امنای وزارت‌خانه به صورت اضطراری اقدام به فراخوان نیرو‌هایی به صورت موقت ۸۹ روزه و حتی طرحی به‌عنوان تمدید طرح ویژه کووید ۱۹ کرد.

به گفته مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پس از گرفتن مجوز‌های لازم از طریق سازمان برنامه‌وبودجه، آزمون استخدام در ۲۴ بهمن‌ ۱۳۹۹ برای استخدام ۵۰۴ نفر برگزار شد.

 

محبوبی گفت: به کارکنانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا خدمت می‌کرده‌اند امتیازات لازم(امتیاز کرونا) اختصاص یافت و بیشتر کارکنانی که در آزمون مربوط شرکت کرده بودند پذیرفته شدند و به استخدام پیمانی یا رسمی دانشگاه درآمدند.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به تامین بخش اعظمی از نیرو‌ها و کاهش چشمگیر موارد بستری پس از انجام واکسیناسیون، تداوم خدمت همکار نیرو‌های طرحی و موقت به کار گرفته‌شده و محدودیت منابع جاری دانشگاه، مقرر شد که تا در نظر گرفتن بودجه پایدار از طریق وزارت بهداشت حقوق و مزایای کارکنان از طریق منابع داخلی پس از تهیه فهرست حقوق جداگانه از طریق واحد‌های تابعه برای پرداخت به صورت متمرکز انجام شود.

به گفته محبوبی، این دانشگاه با این افراد قرارداد دارد و برداشت برخی از همکاران که این دانشگاه قصد اخراج یا تعدیل این کارکنان را دارد  صحیح نیست و این دانشگاه  فقط در خصوص منابع پرداخت حقوق کارکنان اقدام کرده است.

او گفت: با توجه تصمیم اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شده است که اعتبار لازم در خصوص حق الزحمه کارکنان موقت که در مراکز بهداشتی و درمانی برای همکاری در کنترل ویروس کرونا به‌کارگرفته شده‌اند تا پایان امسال از منابع تعیین شده پرداخت شود و تسویه حساب با آنان موضوعیت ندارد.