استانی که ۲ برابر مصرف برق تولید می‌کند، نباید مشکل برق داشته باشد
استانی که ۲ برابر مصرف برق تولید می‌کند، نباید مشکل برق داشته باشد

ندای استان:استان بوشهر بیش از ۵ هزار مگاوات برق تولید، اما نصف آن را مصرف می‌کند. استاندار بوشهر می‌گوید: با این میزان تولید نباید مشکل برق در استان داشته باشیم.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست با مدیران شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفته است، در حالی که این استان بیش از ۵ هزار مگاوات برق  تولید می‌کند، زیبنده نیست با مشکل برق رو به رو باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، در استان بوشهر وزارت نیرو ۲۸۰۰ مگاوات و وزارت نفت ۲۴۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند اما مصرف برق این استان ۲۵۰۰ مگاوات است.

استاندار بوشهر از مدیران شرکت برق منطقه‌ای بوشهر و فارس خواسته است تا قبل از فصل تابستان مشکلات موجود برای تامین برق ایمن در این استان را سامان دهند.

به گفته محمدی‌زاده، قطعی و بروز مشکل در تامین برق، علاوه بر بروز مشکلات برای مردم، فعالان اقتصادی و صنعتگران از جمله پرورش‌دهندگان میگو را هم با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر هم می‌گوید: این شرکت با ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول خطوط برق، جایگاه اول را در کشور دارد.

به گفته یدالله حقیقی، اکنون ۴ هزار کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع و ۶۰ ایستگاه فوق توزیع و انتقال در استان بوشهر وجود دارد.

او می‌گوید: تولید برق بوشهر قبل از انقلاب ۱۲ مگاوات بوده که اکنون این رقم ۴۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر،  این شرکت، ۱۷ مشترک بزرگ شامل نیروگاه اتمی، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید سیمان دارد که ۴۹۴ مگاوات از تولید به این صنایع اختصاص می‌یابد.

حقیقی، یکی از مشکلات مهم تامین برق بوشهر را فرسودگی خط انتقال پست چغادک به بوشهر عنوان کرده که برای حل آن اقدام لازم در دست انجام است.