تامین کننده بودجه کشور هستیم ولی امکانات پزشکی نداریم/برای درمان باید به دیگر استانها برویم
تامین کننده بودجه کشور هستیم ولی امکانات پزشکی نداریم/برای درمان باید به دیگر استانها برویم

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید به مردم خدمت کرد و استان بوشهر را استانی نمونه کرد؛ نه آن‌که بیماران ما برای درمان و تصویربرداری به دیگر استان‌ها بروند.

به گزارش ندای استان،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه گفت:یکی از ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته، داشتن توازن در همه امور مانند اقتصاد، فرهنگ، شاخص‌های بالای اجتماعی و تاریخ پرشکوه است و مسئولان باید در پیشرفت و توازن در همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مسئولان به همان اندازه که در اقتصاد سرمایه‌گذاری می‌کنند باید برای فرهنگ نیز این کار را کنند؛ فرهنگ مثل هوا است و اگر مسموم شد وضعیت سفره و معیشت را نیز مسموم خواهد کرد.

او با اشاره به این‌که بر اساس نگاه رهبر انقلاب، فرهنگ اساس و زیربنا است، از مسئولان در دولت، مجلس و استان‌ها خواست تا نگاهشان به مسائل فرهنگی دست‌کم مانند مسائل اقتصادی باشد و همان‌گونه که در عرصه‌های اشتغال، تولید محصول و همه امور برنامه‌ریزی می‌کنند در مسائل فرهنگی نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

خطیب جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان گفت: با تمام تلاشی که گروه درمان برای وضعیت بهداشت و درمان می‌کنند اما موضوع کمبود تجهیزات در استان وجود دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: کمبود امکانات پزشکی به‌ویژه در دستگاه‌های ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن وجود دارد و بسیاری از مردم مجبورند برای یک ام‌آرآی به بیرون از استان بروند.

او اضافه کرد: بخش خصوصی در این موضوع وارد شود و مسئولان نیز آنان را حمایت کنند. نداشتن امکانات پزشکی برای استانی که بیشترین بودجه کشور را تأمین می‌کند برازنده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید به مردم خدمت کرد و استان بوشهر را استانی نمونه کرد؛ نه آن‌که بیماران ما برای درمان و تصویربرداری به دیگر استان‌ها بروند.

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین گفت: با این‌که بسیاری از پزشکان پاک‌دست هستند اما مسئله زیرمیزی هم در میان برخی از پزشکان استان وجود دارد.