راه اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از بوشهر به قطر
راه اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از بوشهر به قطر

ندای استان:استاندار بوشهر با اشاره به جام جهانی فوتبال قطر در همسایگی استان بوشهر گفت: در این زمینه دنبال راه‌اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از استان بوشهر به مقصد قطر هستیم.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده صادرات غیرنفتی را یکی از سیاست‌های مهم دانست و بیان کرد: ارزآوری نیاز به توسعه صادرات دارد و در این زمینه باید تسهیل صادرات بیش از گذشته فراهم شود و مشکلات و موانع این حوزه برطرف شود.

محمدی‌زاده تنظیم بازار را یکی از سیاست‌های دیگر دانست و گفت: باید با سیاست‌های تنظیم بازار ارزاق و نیازهای ضروری مردم با هزینه و قیمت کمتری در اختیار مردم قرار گرفته شود.

وی مدیریت و همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی برای تحقق موارد یاد شده را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این راستا باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا هم صادرات انجام شود و ارزآوری افزایش یابد و هم اینکه تنظیم بازار داخلی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر از صدور مجوز سفر دوم شناورهای سنتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مجوز سفر دوم لنج‌های تجاری استان بوشهر برای فصل زمستان صادر و ابلاغ آن اعلام شد و در دی، بهمن و اسفند لنج‌های استان‌ بوشهر می‌توانند سفر دوم خود را به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس انجام دهند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه لنج‌های تجاری استان خوزستان هم می‌توانند از این مجوز استفاده کنند افزود: باید به صادرات کالا با استفاده از لنج‌های تجاری توجه ویژه شود و روند صادرات از اسکله‌های استان بوشهر افزایش یابد.

وی تحقق مطالبات بازرگانان بوشهری برای جلوگیری از کوچ آنها به دیگر استان‌ها افزود: باید کارگروهی متشکل از صمت، گمرک و اتاق بازرگانی تشکیل شود تا مشکلات بازرگانان و تجار در مهاجرت به دیگر نقاط آسیب‌شناسی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای توسعه صادرات در سال ۱۴۰۱ باید کارگروه تخصصی تشکیل شود خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی باید نقش بوشهر در توسعه صادرات بیش از گذشته و برنامه پیشنهادی در کارگروه تخصصی یاد شده تنظیم و ارائه شود.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه جام جهانی فوتبال در قطر در همسایگی بنادر استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا دنبال راه‌اندازی خط کشتیرانی و پروازی به مقصد قطر از سواحل استان بوشهر هستیم که اینها فرصت‌هایی است که می‌تواند فراهم و باید از رویدادی که در قطر رقم می‌خورد استفاده شود.

وی نزدیکترین مسیر از ایران به کشور قطر را بنادر استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا علاوه بر بنادر ۵ فرودگاه در استان بوشهر وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.