بیش از ۹۹ درصد مدارس بوشهر آموزش حضوری دارند
بیش از ۹۹ درصد مدارس بوشهر آموزش حضوری دارند

ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تلاش فرهنگیان استان، ۹۹.۶ درصد مدارس به شیوه حضوری و یا ترکیبی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ندای استان،علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگوی مستقیم با مدیران مدارس استان بوشهر که در شبکه شاد برگزار شد، گفت: بیش از ۹۹.۶ درصد از مدارس استان دست‌کم یک روز در هفته آموزش حضوری دارند.

به گفته او، ۵۵۴ مدرسه در همه روز‌های هفته و هزار و ۲۹۶ مدرسه به شیوه ترکیبی حضوری-مجازی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ۹۹ درصد فرهنگیان استان ۲ نوبت واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و لازم است که  در مرحله سوم واکسیناسیون هم مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

موحدی ادامه داد: مدیران مدارس با انجام کار‌های تبلیغی، دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم را به واکسینه شدن تشویق کنند تا به آمار ۸۵ درصد برسیم.

او گفت: در دو سال گذشته، مدیران و دبیران مدارس در شرایط سخت کرونایی، با کار ارزشمند خود اجازه خاموشی چراغ دانش را ندادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین افزود: دانش‌آموزان به دلیل دوری از محیط مدرسه و مانوس شدن با آموزش‌های مجازی، آستانه تحملشان کاهش یافته است به همین دلیل مدیران و دبیران باید رویکرد‌های تربیتی جدیدی برای ارتباط با آن‌ها در پیش بگیرند.

موحدی افزود: سند تحول بنیادین، قانون اساسی آموزش و پرورش است و مدیران مدارس باید با این سند آشنایی کامل داشته باشند.

او از «نجابت» و «بزرگ‌منشی» فرهنگیان استان بوشهر هم تشکر کرد و ادامه داد: به عنوان نماینده فرهنگیان خود را موظف می‌دانم تا مطالبات آن‌ها را از راه‌های قانونی پیگیری کنم و به اطلاع مسئولان استانی و کشوری برسانم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، به زودی کانال ارتباطی ایجاد می‌شود تا مدیران مدارس به طور مستقیم و بدون واسطه، مطالب و پیشنهادهای خود را با مدیرکل به اشتراک بگذارند.