کیفیت نان در استان بوشهر خوب نیست
کیفیت نان در استان بوشهر خوب نیست

ندای استان:علی باستین گفت:کیفیت نان باید ارتقا پیدا کند. این یک حق الناس است و خبازی‌ها باید بهبود کیفیت نان را در اولویت اول خود قرار دهند.

به گزارش ندای استان،علی باستین عصر جمعه در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان بوشهر اظهار داشت: نان به عنوان یکی از نیازهای روزانه مردم نقش مهمی در سفره مردم دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت فعلی نان به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست تصریح کرد: کیفیت نان باید ارتقا پیدا کند. این یک حق الناس است و خبازی‌ها باید بهبود کیفیت نان را در اولویت اول خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: ناظران دستگاه‌های متولی نیز در قالب گشت‌های مشترک از نانوایی‌ها بازدید کرده و با جدیت این مسئله را دنبال کنند و با متخلفان احتمالی، برخورد لازم را داشته باشند.

مهارت‌افزایی کارگران نانوا

وی با بیان اینکه نیروهای شاغل در نانوایی‌ها باید از مهارت لازم برخوردار باشند، افزود: دستگاه‌های متولی مکلف هستند با برنامه ریزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نیروی انسانی فعال در خبازی‌ها، مهارت آنها را افزایش دهند.

باستین با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و هزینه بر بودن واردات گندم برای کشور تصریح کرد: همه مراحل ذخیره سازی، آسیاب، حمل و پخت نان باید منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای نگهداری گندم در کارخانه‌ها و آرد در نانوایی‌ها الزامی است. سهمیه گندم هر کارخانه نیز بر اساس کیفیت عملکرد و رضایتمندی از فعالیت کارخانه‌ها تعیین خواهد شد.

تشویق نانواهای متعهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم فعال‌تر شدن کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها، بیان داشت: برای مدیریت بهینه کارخانه‌ها و نانوایی‌ها باید توأمان اقدامات تشویقی و تنبیهی به کار برد.

وی خاطرنشان کرد: ما نانوای متعهد، دلسوز و متخصص فراوانی داریم که دارند خدمات مناسب ارائه می‌کنند. این افراد باید تشویق شوند تا الگویی برای دیگران شوند.

  • منبع خبر : مهر