مجوز سفر لنج های سنتی بوشهر در زمستان صادر شد
مجوز سفر لنج های سنتی بوشهر در زمستان صادر شد

ندای استان:معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: مجوز سفر برای لنج های سنتی با عنوان ته‌لنجی یا کالای ملوانی در سه ماه پایانی سال صادر شد.

به گزارش ندای استان،در حالی که هنوز آیین‌نامه‌ای برای ساماندهی ته‌لنجی یا کالای ملوانی به اجرا در نیامده است، مسئولان استان بوشهر از صدور مجوز برای سفر لنج‌های سنتی با عنوان کالای ملوانی خبر داده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر به ایرنا گفته است، با پیگیری استاندار مجوز سفر لنج‌های سنتی با عنوان کالای ملوانی در این استان برای سه ماه پایان سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

ساماندهی ته‌لنجی یا همان کالای ملوانی یکی از موضوعاتی بود که در سفر شانزدهم مهر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر مطرح شد و رئیس جمهور به استانداری بوشهر ۱۰ روز فرصت داد که طرحش را در این زمینه ارائه دهد و پس از آن هم به وزارت کشور اعلام کرد که این وزارت هم باید در ۱۰ روز طرحش را آماده کند.

استاندار بوشهر اعلام کرد که در همان زمان تعیین شده طرح این استان به وزارت کشور و نهادهای مربوط فرستاده شده است.

حالا محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به ایرنا گفته است، پس از تهیه پیش نویس در استان، و تایید وزارت کشور و ستاد اقتصادی دولت، آیین‌نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی(ته لنجی) در ۲۸ آذر برای تصویب در هیات دولت تهیه و با امضای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور تقدیم معاون اول رئیس جمهور شد.

او ادامه داد: براین اساس وعده دولت سیزدهم در حل مشکل تاریخی ته لنجی به‌عنوان آرزوی مردم استان و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ملوانان و بازاریان و جامعه حمل و نقل و گردشگران اقتصادی بنادر استان برآورده شد.

معاون استاندار بوشهر گفت: تا ابلاغ آیین‌نامه جامع ساماندهی و با توجه به پیگیری های مستمر مردم، ملوانان، بازاریان و لنج‌داران که در دیدار حضوری با استاندار و همچنین مکاتبات عدیده اتحادیه لنج داران و ملوانان و بازتاب در فضای مجازی و عمومی استان و با دستور استاندار، اول دی در جلسه‌ای مفصل و طولانی و با عنایت ویژه سردار مویدی معاون رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز، صورتجلسه‌ای تنظیم شد که با درخواست معاون سیاسی امنیتی استانداری‌های بوشهر و خوزستان موافقت سفر لنج‌های سنتی در پایان سال ۱۴۰۰ اعلام و تا روز شنبه به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

ایرانی امیدوار است که در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آیین‌نامه جدید سفرهای لنج های سنتی در چارچوب قانون و در حمایت از اقتصاد دریایی ساماندهی قطعی شود.