هوا سرد می شود؛هشدار هواشناسی به کشاورزان
هوا سرد می شود؛هشدار هواشناسی به کشاورزان

ندای استان:در این راستا انتظار است کشاورزان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را برای باغ ها و مزارع خود بیاندیشند.

به گزارش ندای استان،کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر سه شنبه تا روز جمعه نسبت به کاهش دما و احتمال تنش دمایی در مزارع و باغ‌های این استان به کشاورزان هشدار داده می‌شود.

پیام مساعدی افزود: در این مدت پیش بینی شده دمای هوا در استان بوشهر بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش یابد و منطقه اثر این کاهش دمایی بیشتر نقاط استان و با تمرکز بیشتر بر مناطق مرتفع شهرستان‎های جم، دشتستان و دشتی است.

وی بیان کرد: در این راستا انتظار است کشاورزان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم را برای باغ ها و مزارع خود بیاندیشند.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از ظهر فردا سه شنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی از این استان، سرعت وزش باد شمال غربی روی خلیج فارس بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، سواحل استان در بیشتر ساعت ها مواج و متلاطم خواهد بود.

وی عنوان کرد: در ساعت‌‎هایی از وقت امروز و فردا علاوه بر افزایش پوشش ابر در استان بوشهر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار همراه با رعدو برق بویژه در نواحی شمالی و مرکزی این استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط بویژه مناطق شمالی و مرکزی همراه با بارش پراکنده گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج در شمال خلیج فارس، شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰  سانتیمتر و از فردا به تدریج در فراساحل شمالی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۹ بامداد، مد اول ۰۹:۳۷ ، جزر دوم ۱۳:۰۳ و مد دوم ۲۰:۲۸ خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا