درجه شهرداری بندر دیر ارتقا می یابد
درجه شهرداری بندر دیر ارتقا می یابد

ندای استان:نماینده مردم دیر،کنگان وجم و عسلویه در مجلس در دیدار با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با پیگیری های صورت گرفته، درجه شهرداری بندر دیر از ۶به ۸ ارتقا می یابد.

به گزارش ندای استان، موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان وجم و عسلویه و رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با دکترمهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دیدارو گفتگو  کرد.

وی در این نشست با اشاره به وضعیت جغرافیایی بندر دیر گفت: این شهرستان نیاز به توجه و ارتقا سیستم اداری دارد و یکی از نهادهای که نیاز مند ارتقا درجه  شهرداری شهرستان دیر است  که تاکنون دارای درجه ۶بود و با توجه به وضعیت شهری ، اقتصادی و جمعیتی از نظر کارشناسی قابلیت ارتقا به درجه ۸ را دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:  موضوع ارتقا درجه شهرداری به دکتر جمالی زاده پیشنهاد داده شد و ایشان با نگاه بسیار مثبتی این موضوع را به معاون خود ارجاع دادند  تا در اسرع وقت کارشناسی  آن انجام  و عملیاتی شود و بزودی شاهد تحولی در شهرستان دیر خواهیم بود.

احمدی با بیان اینکه ارتقا درجه شهرداری امتیازاتی را برای منطقه به همراه دارد بیان داشت: ارتقادرجه بندی شهرداری ها باعث می شود ساختار تشکیلاتی شهرداری ها به تبع ابلاغ درجه جدید تغییر و نظام پرداخت حقوق به شهرداران هم ارتقاء یابد.

وی با اشاره به درخواست واگذاری ماشین آلات سنگین راه سازی شهرداری دیر  برای ارائه خدمات عمرانی و زیر ساخت های معابر شهری گفت: این درخواست به تایید رییس سازمان شهرداری رسید ایشان قول مساعد دادند که در دستور کار قرار گیرد و همچنین با همکاری ایشان مبلغ ۲ میلیارد ریال مساعدت  مالی بلا عوض به بودجه شهرداری اختصاص یافت  که قطعاً این  اتفاق میمون و مبارکی خواهد بود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس از نشست آتی شهرداران حوزه انتخابیه خودبا رییس سازمان شهرداری های کشور خبر داد و گفت: یکی از مواردی مطرح شده در این نشست تعیین وقت برای نشست  شهرداران منطقه با رییس سازمان شهرداری کشور است که بعد از تثبیت شهرداری ها در اولین فرصت از آنها دعوت می شود که برای بررسی مشکلات شهری منطقه این نشست را برگزار کنند.

وی  با اشاره به سفر آتی رئیس  سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور به بندر دیر گفت: با مسئولین عالی  رتبه کشور، وزرا و معاونین مرتبط با حوزه انتخابی دیدارهای داشتم از آنها دعوت شده که برای دیدن مشکلات مردم به منطقه سفر کنند .تقویم زمانبندی برای حضور برخی از وزرا ،معاونین سازمان ها در حوزه انتخابیه تنظیم شده است . ‏قطعا بازدید میدانی این عزیزان  و مشاهده ظرفیتهای موجود، مشکلات وموانع  موجب مساعدت به منطقه می شود.

احمدی هدف حضور خود در مجلس یازدهم را  کمک به مردم منطقه عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت هایی منطقه و تجاربی  چندین ساله  عمرم استفاده  خواهم کرد تا مشکلات حل شود . به مردم عزیز حوزه انتخابی ام همیشه گفته ام که برای رشد تعالی و پیشرفت   آنها  لحظه ای دریغ نخواهم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد:  در روزهای اخیر نشست های زیادی با وزرا، معاونین وزرا و روسای سازمان ها داریم. امروز هم  مجمع نمایندگان استان بوشهر جلسه ای  با استاندار  داشتیم .مسائل و موارد مربوط به منطقه منعکس شد انشالله با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و رفع موانع  شاهد شکوفایی اقتصادی، اجتماعی  و توسعه زیرساخت‌های منطقه باشیم./خانه ملت