دشتی رکوردار بیکاری و محرومیت است
دشتی رکوردار بیکاری و محرومیت است

ندای استان: امام جمعه دشتی گفت: شهرستان دشتی رکوردار نرخ بیکاری و محرومیت در استان است و دولت باید برای جبران کمبودهایش توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: ایثار معنا و مفهوم‌های زیادی دارد و یکی از مفاهیم ایثار، پرستاری است و این از خودگذشتگی و فداکاری با هیچ پاداشی قابل تقدیر نیست.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر، حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان علیرغم همه کمبودهای زیرساختی و تجهیزات، خدمات رسانی شایسته و مجاهدت بخشی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام زاهددوست افزود: شهدای مدافع سلامت خصوصاً تنها شهید مدافع سلامت شهرستان شهید رزمی رضوان الهی و علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنیم این شهدای سلامت در راه سلامت بخشیدن به مردم از خودگذشتگی کردند، لذا شهدای مدافع سلامت، شهدای همه مردم ایران هستند.

امام جمعه شهرستان دشتی با اشاره به بازدید خود از زندان و ندامتگاه شهر خورموج افزود: به هر حال برخی افراد در جامعه به دلایل مختلف مالی در زندان به سر می‌برند، و امکانات کافی و حامی و پشتیبان ندارند لذا مؤمنان نباید از این افراد و خانواده‌های آنان، غافل شوند.

وی ادامه داد: خانواده این افراد نیز در نبود آنها دچار مشکلات جدی و در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، ما نباید نسبت به آنها بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه هر چند در جامعه امروز مردم اغلب با مشکلات مالی دست به گریبان هستند، افزود: اما خیلی ارزشمند است که در همین شرایط از برادر دینی خود دستگیری کنند و با آزاد کردن یک زندانی، خانواده و فرزندان آن فرد را خوشحال کنند.

امام جمعه شهرستان دشتی با بیان اینکه این سیره اهل بیت (ع) است، تاکید کرد: با مطالعه زندگی امام علی (ع) می‌بینیم که آن حضرت در دوران زندگی خود همواره به فکر ایتام، مستمندان، فقرا و افراد دربند و گرفتار بود و عمر خود را صرف خدمت به محرومان کرد.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه کنترل قیمت و مواظبت از بازار بسیار مهم است افزود: برای جلوگیری از گرانی‌های افسار گسیخته لازم است دولت بر بازار نظارت جدی و قاطع‌تری داشته باشد.

صف‌های مرغ در شأن مردم و دولت انقلابی نیست

امام جمعه شهرستان دشتی تاکید کرد: اینکه دولت کالایی مانند مرغ را ارزان‌تر از بازار آزاد در اختیار مردم قرار می‌دهد جای تقدیر دارد اما خدا می‌داند دیدن مردم در صف طولانی مرغ قلب انسان را آتش میزند.

ایشان افزود: صف‌های طولانی توزیع مرغ در شأن مردم و دولت انقلابی نیست و این صحنه‌های آزار دهنده باید در این دولت برداشته شود و دیگر شاهد این صحنه‌های دردناک نباشیم.

امام جمعه شهرستان دشتی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان شهرستان دشتی افزود: مشکل اشتغال در شهرستان دشتی فراوان و غیرقابل تصور است.

حجت‌الاسلام زاهددوست با بیان این سوال که چرا با وجود برخورداری شهرستان دشتی از مثلث توسعه نظیر کشاورزی، معدن و دریا و سایر ظرفیت‌های بالقوه دیگر باید بالاترین نرخ بیکاری در استان، متعلق به شهرستان دشتی باشد تأکید کرد: مسئولان متولی اشتغال بیایند و به مردم پاسخگو باشند که برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری عملکردشان چه بوده است.

امام جمعه شهرستان دشتی افزود: متأسفانه در شهرستان دشتی شاهد رشد جدی مهاجرت روستاییان به شهر هستیم و علت اصلی و مهم آن هم این است که نهادهای متولی کار آفرینی نتوانسته‌اند زمینه کار و اشتغال جوانان در روستاها را فراهم کنند و این مسئله باید جزو اولویت‌های دولت سیزدهم باشد.

حجت‌الاسلام زاهددوست بیان کرد: انتظار ما این است که شهرستانی مانند دشتی که رکوردار نرخ بیکاری و محرومیت در استان است برای جبران کمبودهایش مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.

ایشان تاکید کرد: احداث پروژه‌های مهم تولیدی اقتصادی نظیر پروژه‌های ۱۰ و ۱۵ هزار میلیاردی که قرار است در بوشهر و گناوه برای رونق و جهش بزرگ اقتصادی اجرا شوند، در خطه دشتی هم کمترین توقع ما از استاندار بوشهر است که البته اطمینان داریم با مطالبه ما و تلاش‌های دغدغه مندانه استاندار محترم، این مهم در دیار دشتی هم محقق خواهد شد.

  • منبع خبر : مهر