روستای خورشهاب هفته‌ای ۲ ساعت آب دارد
روستای خورشهاب هفته‌ای ۲ ساعت آب دارد

ندای استان:امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکل آب روستای خورشهاب گفت: این روستا هر روز به ۵۰۰ متر مکعب آب نیاز دارد، اما هفته‌ای ۲ ساعت بیشتر آب ندارد.

به گزارش ندای استان، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور در روستای خورشهاب از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان، ضمن بازدید از نقاط مختلف روستا در دیدار با مردم در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

او گفت که عجیب است این روستا به اندازه تاریخ پرشکوه، مردم خوب و ظرفیت‌های موجودش، پیشرفت نکرده است و کمبود‌های زیادی دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکل آب این روستا، عنوان کرد: با بیان اینکه روستای خورشهاب در طول روز به ۵۰۰ متر مکعب آب نیاز دارد، به طور متوسط هفته‌ای ۲ ساعت بیشتر آب ندارد و لازم است مسئولان هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنند.

صفایی بوشهری یکی دیگر از مشکلات این روستا را اشتغال برشمرد و افزود: شغل بیشتر اهالی، صیادی است و برای بهبود وضع اشتغال خوب  است که صنایع تبدیلی آبزیان در روستا، ایجاد شود.

او همچنین بر ایجاد مراکز ورزشی برای جوانان، بهبود مبلمان روستا، ایجاد مکان‌های فرهنگی و دارالقرآن و اجرای طرح توسعه مسجد روستا تاکید کرد.

دیدار امام جمعه بوشهر با مردم روستای خورشهاب که جمعی از مسئولین استانی و شهرستان نیز در آن حضور داشتند، مصوباتی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت مخزن آب ۱۰ هزار لیتری، تهیه ۱۵۰ بسته معیشتی برای نیازمندان این روستا از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه) و گروه‌های جهادی این ستاد، تهیه مخازن خانگی ذخیره آب برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی، اهدای ۱۵۰ هدیه برای بانوان نیازمند این روستا در سالروز ولادت حضرت زینب (س) از طرف امام جمعه بوشهر و پیگیری اشتغال دریا پایه، ساخت سالن ورزشی و کمک به طرح توسعه مسجد از طرف فرمانداری تنگستان اشاره کرد.