خبر استان:قطع یکباره و بدون اطلاع قبلی تلفن های همراه اول بدلیل بدهی باعث ایجاد صف های عریض و طویل مردم و معترضان در دفاتر خدمات ارتباطی و شرکت های مخابراتی شده است.
به گزارش خبر استان به نقل از “دانشجونیوز” ،قطع یکباره و بدون اطلاع قبلی تلفن های همراه اول بدلیل بدهی باعث ایجاد صف های عریض و طویل مردم و معترضان در دفاتر خدمات ارتباطی و شرکت های مخابراتی شده است.
امروز سومین روزی است که خط های تلفن همراه و ثابت استان بوشهر با هر میزان بدهی قطع شده اند و وقتی که مردم به شعب دفاتر ارتباطی برای پرداخت هزینه مراجعه می کنند، علی رغم اینکه این شعب پولی را از متقاضیان اخذ می کنند ولی هنوز هیچ یک از خطوط تلفن های همراه وصل نشده است.
صبح امروز نیز درگیری های لفظی و فیزیکی در شعب دفاتر ارتباطی بوشهر گزارش شده است که این درگیری ها ساعت به ساعت شدید می شود.
پیش از این در چند نوبت پیامک های یادآوری جهت پرداخت قبوض تلفن همراه برای مشترکان ارسال و سپس تلفن ها در مرحله اول یکطرفه و در نهایت قطع می شد ولی شرکت مخابرات در رونمایی از سری جدید مشتری ستیزی خود بدون طی روند فوق بصورت یکباره و بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع تلفن های همراه اول کرد.
یکی از مشترکان مراجعه کننده به مخابرات گفت: تلفن من بدون اطلاع قبلی بدلیل بدهی ٣٠ هزار تومانی به یکباره قطع شده و در حالی که منتظر تماس ضروری شغلی بوده ام با استرس و اضطراب خود را به دفتر خدماتی رساندم و پس از کلی معطلی در صف گرفتن قبض با پاسخ قطع شبکه مواجه شده ام و نمی دانم کجا و بر سر چه کسی مشکلم را فریاد بزنم!
این فرد معترض فریاد می زد: این کار مخابرات دزدی در روز روشن است چون بدون اطلاع قبلی تلفن مردم را قطع کرده اند و برای وصل تلفن هزینه هایی از مردم اخذ می کنند که با اصل شعار مشتری مداری و عدالت اجتماعی بدور است و نمی دانم باید کجا شکایت کنم چون هیچکس پاسخگو نیست.
خانم میانسالی نیز در گفتگو با خبرنگار دانشجونیوز گفت: تلفن همراهم را فقط به علت بدهی به مبلغ ۸ هزار تومان قطع کرده اند و حالا هم با گذشت ۲۴ ساعت از پرداخت پول به مخابرات، هنوز خط تلفن من وصل نشده است.
یکی دیگر از افراد معترض در خدمات ارتباطی این چنین می گوید: در روز گذشته تلفن همراه فرزندم به علت بدهی قطع شد و بنده با خدمات الکترونیکی گوشی خود، اقدام به واریز مبلغ بدهی نمودم ولی امروز هم شاهد این بودم که تلفن وصل نشده است.
وی افزود: وقتی به دفتر خدمات ارتباطی رجوع کردم و موضوع را بازگو کردم، کارمند باجه فیش بدهی خط مربوطه را برایم صادر نمود که با تعجب، مبلغ ۱۹ هزار تومان به جهت آبونمان در فیش قید شده بود! این در حالی است که هنوز ۲۴ ساعت از پرداخت الکترونیکی وجه به مخابرات نگذشته است، پس چطور می توان در کمتر از یک روز با وجود اینکه خط تلفن قطع بوده است اما مبلغ ۱۹ هزار تومان بعنوان آبونمان در قبض بدهی ثبت گردد؟!
باید دید مسئولان مخابرات استان بوشهر و مسولان وزارت ارتباطات در آینده چه واکنشی در قبال این اتفاق خواهند داشت.