دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن کرونا نزده‌اند باید هفته‌ای ۲ تست منفی ارائه دهند
دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن کرونا نزده‌اند باید هفته‌ای ۲ تست منفی ارائه دهند

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن کرونا نزده‌اند، باید هفته‌ای دو بار آزمایش PCR منفی همراه داشته باشند.

به گزارش ندای استان،عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون کارکنان آموزشی، اداری و خدماتی از دهه اول مرداد۱۴۰۰ و دانش آموزان از پایان شهریور، لازم است افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، هفته‌ای دو بار (هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون (۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن)، بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

او ادامه داد: مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های تجمعی به شمار می‌رود و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و کارکنان، اهمیت فراوانی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده (با تست PCR)، پیشگیری از تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل‌توجه در بازگشایی مدارس به شمار می‌رود.

خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه اصول کلی پیشگیری از کرونا به قوت خود باقی است، تاکید کرد: دانش آموزان و کارکنان مدرسه‌ها باید شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله مناسب و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی را رعایت کنند.

او از والدین هم خواست چنانچه نشانه‌های مشکوک شبیه به سرما خوردگی مانند سرفه، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، تب و … را در دانش‌آموز خود دیدند تا بهبودی کامل، فرزند خود را به مدرسه نفرستند تا از سلامت خود و دیگر خانواده‌ها محافظت کنند.