نان های پروازی در بوشهر!
نان های پروازی در بوشهر!

ندای استان:مدیرکل تعاون بوشهر گفت: در این سال‌ها نه تنها مشکل مدیران پروازی داشته‌ایم، بلکه بخشی از نان خوردن مورد نیاز شرکت‌ها از طریق پرواز از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

به گزارش ندای استان،مصدق کشاورزی در اختتامیه هفته کارآفرینی در جمع کارآفرینان استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده تنها ۴۳ درصد منابع و مصارف داخلی بانک‌های استان بوشهر در قالب تسهیلات پرداخت شده و بوشهر آخرین استان کشور در این بخش به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: این میزان پرداخت تسهیلات در این استان ناچیز است درحالی‌که در برخی استان‌ها تسهیلات پرداختی از محل منابع و مصارف داخلی بانک‌ها به ۱۱۵ درصد می‌رسد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر بالاترین منابع کشور را در بانک‌ها تأمین کرده اما از نظر مصارف به‌عنوان آخرین استان کشور معرفی شده است.

کشاورزی بیان کرد: برخی از بانک‌های استان بوشهر فقط برای خود ارزش افزوده دارند و در بهترین مناطق استان بوشهر زمین و ساختمان تملک کرده و منابع خود را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

مدیرکل تعاون بوشهر تصریح کرد: در این سال‌ها نه تنها مشکل مدیران پروازی داشته‌ایم، بلکه مشکل نان پروازی هم داریم. بخشی از نان خوردن مورد نیاز شرکت‌ها از طریق پرواز از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

کشاورزی با بیان اینکه در دوران کرونا کارآفرینی اجتماعی فعال شد اظهار کرد: در استانی مانند بوشهر با وجود ریشه‌های قومی و قبیله‌ای نرخ بی‌تفاوتی اجتماعی در این استان بالابود اما کرونا با وجود آسیب‌های جدی به پیکره اقتصاد توانست سبک زندگی را تغییر دهد و بسیاری از افراد با انجام کارهای خلاقانه اجازه ندادند کسب‌وکار آنها زمین‌گیر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امروز پس از ۱۸ سال در عسلویه برای یک مجموعه ۹۰ تا ۱۲۰ هزارنفری جمعیت کارگری انجمن صنفی و کارگری که در نوع خود بی‌نظیر است در دل مجموعه نفت ایجاد شده تا به این وسیله کارگر بتواند از حقوق خود دفاع کند.

کشاورزی اضافه کرد: کانون‌های کارآفرینی به‌عنوان یک جای امن برای کارآفرینان است که باید با عملکرد درست از تسهیلات موجود برای رونق کار استفاده شود.

وی یادآور شد: هرچند ویروس کرونا باعث تعطیلی و ضرر و زیان بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها شد اما در کنار آن فرصت‌های جدید دیگری از جمله تجارت الکترونیک فراهم شد که استان بوشهر در این بخش پیشرو است.

به گفته کشاورزی نرخ بیکاری تابستان در استان بوشهر در حالی ۱۰ درصد اعلام می‌شود که در استان مشاغلی وجود دارد که بازگشت سرمایه آن در مدت‌زمان بسیار کم انجام می‌شود و برای رسیدن به این نقطه تغییر الگوهای رفتاری در کسب‌وکارها ضروری است.