آموزش حضوری مدارس بوشهر از اول آذر
آموزش حضوری مدارس بوشهر از اول آذر

ندای استان:درتاج عنوان کرد: آمادگی مدرسه برای آموزش حضوری ابتدا به تایید کمیته سلامت و شورای مدرسه می‌‎رسد اگر آموزش و پرورش پس از بررسی تاییدیه صادر کرد، آموزش حضوری در مدرسه آغاز می‌شود.

به گزارش ندای استان،حسین درتاج معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت و گو با رادیو بوشهر بیان کرد: برخی مدارس از نیمه دوم مهر با توجه به شرایطی که برایشان در نظر گرفته شده بود آموزش حضوری را شروع کرده بودند، اما با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا که از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول هم می‌توانند با داشتن مجوز فعالیت حضوری خود را شروع کنند، از فردا مدارسی که تا کنون آموزش حضوری نداشتند، بعد از گرفتن مجوز می‌توانند به صورت اقتضائی فعالیت حضوری را آغاز کنند.

او افزود: مدارس برای آموزش حضوری باید مجوزکتبی از آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه داشته باشند و مدارکشان در سامانه مربوط ثبت شده باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: کلاس‌ها طبق مصوبه شورا و انجمن اولیا و مربیان و با توجه به برنامه‌ریزی مدیر مدرسه به صورت اقتضائی از دست کم یک روز تا تمام هفته به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

درتاج عنوان کرد: آمادگی مدرسه برای آموزش حضوری ابتدا به تایید کمیته سلامت و شورای مدرسه می‌‎رسد اگر آموزش و پرورش پس از بررسی تاییدیه صادر کرد، آموزش حضوری در مدرسه آغاز می‌شود.

او تاکید کرد: همه اتفاق نظر دارند که آموزش حضوری لازم است و دوری از آن در دوران کرونا، آسیب‌های جبران‌ناپذیری داشته است. هم خانواده‌ها، هم دانش آموزان وهم مسئولان خواهان فعالیت حضوری مدارس هستند، اما نکته مهم این است که شرایط لازم در مدرسه رعایت شود از جمله حفظ فاصله ۱.۵ متری دانش آموزان از یکدیگر و تهویه مناسب کلاس درس.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اقتضائات مدرسه، کلاس‌ها به شکل برخط یا حضوری و یا ترکیبی برگزار خواهد شد. دانش آموزان باید با شرایط مدرسه وفق دهند.

درتاج بیان کرد: در این استان،۲۴۴هزار دانش آموز در هزار و ۹۰۰ مدرسه درس می‌خوانند که از اول مهر تاکنون هزار و ۵۳۵ مدرسه مجوز فعالیت حضوری گرفته‌اند و از این تعداد، تاکنون هزار و ۱۳۴مدرسه، کلاس‌های خود را به صورت حضوری و یا ترکیبی برگزار می‌کنند.