مصوبه تامین آب از نیروگاه اتمی اجرایی شود
مصوبه تامین آب از نیروگاه اتمی اجرایی شود

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مصوبه سفر استانی هیات دولت در شانزدهم مهرماه در خصوص تامین حداقل ۷۰ هزار مترمکعب آب آشامیدنی از پروژه نیروگاه اتمی برای این استان باید اجرایی شود.

به گزارش ندای استان، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: در سفر دولت درخواست شده بود که نیروگاه اتمی بوشهر بخشی از آب مورد نیاز استان را تولید کند و مهندسان و کارکنان آنها این مساله را قول دادند و رئیس جمهوری دستور آن را داد اما به تازگی زمزه هایی شده که نیازی به اجرای این پروژه نیست.

وی با بیان اینکه این کار اشتباه است اضافه کرد: اگر بوشهر برق برای ایران تولید می کند نباید مردم آن دچار تشنگی و کمبود آب باشند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: چرا مانع اجرای دستور رئیس جمهوری در خصوص تامین آب از نیروگاه اتمی می‌شوید؛ تذکر می دهیم که این کار انجام نشود.

وی یادآورشد: استان بوشهر این همه خدمت به جغرافیای ایران می دهد شایسته نیست که مردم آن اینگونه د رکنار خلیج فارس از تشنگی رنج ببرند.

صفایی بوشهری اظهارداشت:در گذشته نیز برای انتقال آب از طرح‌های آبخیزداری برای استان بوشهر از دیگر استانها برنامه ریزی شده بود که متوقف شد این درحالی است که زمین‌های کشاورزی به شدت به آب این طرح نیاز دارند و نخلستانهای  این استان در حال خشک شدن و نابودی هستند.

وی ادامه داد: از استاندار بوشهر که پی گیر تحقق سهم آب کشاورزی استان بوشهر از اجرای این طرح آبرسانی است قدردانی می شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد:  با اجرای مصوبه رئیس جمهوری و تحقق مطالبات مردم که مطابق نگاه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است نباید مخالف کرد.

وی ادامه داد: شاید استان بوشهر تنها مرکز استانی است که آب آشامیدنی مورد نیاز مردم آن به صورت جیره بندی تامین می‌شود که این شایسته نیست استانی در کنار دریا  باشد اما مردم آن تشنه باشند.

صفایی بوشهری بیان کرد: کارهای خوبی د رخصوص احداث آب شیرین کن‌ها طراحی شده که باید در عرصه اجرا نیز مسوولان و دولت همکاری کنند تا با بهره برداری از این پروژه ها مشکل تامین آب در استان برطرف و مردم در تابستان با کمبود آب روبرو نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با نخبگان افزود: ملت ایران دارای نخبگی بالقوه است به این معنی که این ملت در طول تاریخ ثابت کردند دارای نخبگی در عرصه دانش، علم و فناوری هستند و به همین خاطر باید با تلاش علمی این نخبگی بالقوه با تولید محصولات دانش بنیان به عرصه های عینی و بالفعل تولید شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: رشد در عرصه های مختلف، فناوری‌های استراتژیک، رسیدن به خودکفایی ومرجعیت علمی در جهان نشان از تمدن است به همین خاطر است که استعمار گران همیشه به دنبال این اندیشه هستند که این استعداد نخبگی در ایران به بالفعل تبدیل نشود و با القاء جمله “ما نمی توانیم” تلاش میکنند  جامعه ایران همیشه وابسته به استعمار باشد.

وی اضافه کرد: ایران آینده بسیار روشنی در عرصه آفرینش تمدن دارد به همین دلیل باید با انجام کارهای جهادی در زمینه انجام پژوهش‌های جدی براساس دانش و تدوین سندهای مختلف فاصله خود را با مرزهای علمی دانش جهانی کاهش دهیم و با تولید محصولات دانش بنیان این مرزها درنوردیده و به تمدن علمی دست یابیم.

صفایی بوشهری تاکید کرد: علم اقتدار می آورد و اگر نباشد کشور درهمه عرصه ها به دنیای استکبار وابسته خواهد بود به همین جهت رهبری تاکید دارند جوانان باید بی حوصلگی را کنار بگذارند و به صورت جهادی ورود کنند تا با حمایت  مسوولان به اقتدار بین المللی برسیم.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج در همه عرصه ها از جمله دفاع، سلامت، پیشرفت و خدمات اجتماعی و سایر موارد دیگر موفق بوده و هست.

صفایی بوشهری افزود: بسیج هدیه خداوند به ایران به واسطه انقلاب اسلامی است و تمام مردم ایران باید بسیجی باشند و همه برای پیشرفت ایران پیشگام و جهادی عمل کنند.

وی با اشاره به تلاش صورت گرفته با مدیریت ویروس کرونا اظهار کرد: امروز ویروس کرونا با تلاش جهادی دولت، کادر درمان و مردم مدیریت شده است و امروز کادر درمان در حال برنامه ریزی، استراحت و مدیریت شرایط است.

صفایی بوشهری گفت: امروز برای ادامه این شرایط باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و نباید شاهد عادی انگاری باشیم چون هرگونه سهل انگاری ما را با مشکل روبرو می کند.

  • منبع خبر : ایرنا