“ته‌لنجی” برخورد با کالای قاچاق در بوشهر را سخت کرده است
“ته‌لنجی” برخورد با کالای قاچاق در بوشهر را سخت کرده است

ندای استان: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان بوشهر گفت: مسئولیت برخورد و جمع‌آوری با کالای قاچاق در سطح عرضه و بازار با این سازمان است اما با توجه به ساحلی بودن استان بوشهر و ورود کالای همراه ملوان خیلی نمی‌توان در این بخش وارد شد.

به گزارش ندای استان،رضا جمالی در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به اینکه اولویت بازرسی‌ها بر کالاهایی است که بیشترین نقش را در سبد خانواده‌ها دارند، اظهار کرد: درهفت ماهه اخیر سال جاری ۴۶ هزار و ۷۰۰مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان انجام شده که منجر به تشکیل دو هزار و ۲۴۷ فقره پرونده شده است.

وی در ادامه افزود: این بازرسی‌ها مراکز تولیدی مثل مرغ داری‌ها، کشتارگاه‌ها و شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات پتروشیمی را نیز شامل می‌شود.

معاون سازمان صمت بوشهر بر اساس آخرین آماری که از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده عنوان شده، استان بوشهر رتبه دوم در مصالحه بین طرفین دعوا و قبل از ارجاع پرونده به مراکز رسیدگی را کسب کرده است.

جمالی با یادآوری اینکه مسئولیت برخورد و جمع‌آوری با کالای قاچاق در سطح عرضه و بازار با این سازمان است، عنوان کرد: با توجه به ساحلی بودن استان بوشهر و ورود کالای همراه ملوان خیلی نمی‌توان در این بخش وارد شد و بیشتر در حوزه کالاهای سلامت محور مثل لوازم آرایشی-‌بهداشتی و دخانیات تقلبی نظارت داریم.

این مقام مسئول افزود: در مقایسه با سال گذشته تعداد گشت‌های این سازمان ۷۹ درصد و تعداد صورت جلسه‌های تنظیم شده کشف تخلف ۱۱ درصد افزایش داشته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان بوشهر  خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های ما درحوزه نظارت بر کالا و خدمات، رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی است که خوشبختانه ۳۳ درصد افت این گزارشات را داشته‌ایم که نشان از ثبات در بازار به نسبت سال قبل است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهند.