ماهانه ۳ هزار تماس مزاحم با اورژانس بوشهر
ماهانه ۳ هزار تماس مزاحم با اورژانس بوشهر

ندای استان:معاون عملیات اورژانس استان بوشهر گفت: مردم بیش از گذشته اهمیت تلفن‌های اضطراری را می‌دانند و اورژانس هم راه‌کار‌هایی برای کم شدن مزاحمت‌ها دارد که برخی از آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش ندای استان،معاون عملیات اورژانس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در استان بوشهر ماهانه نزدیک به ۱۲ هزار تماس با ۱۱۵ گرفته می‌شود که ۹ مرکز در استان پاسخگوی آنان است.
علیرضا پورشمس افزود: برنامه داریم که از این پس این ۹ مرکز به‌صورت متمرکز مدیریت شود و همه تماس‌ها به مرکز استان هدایت و پس از ثبت، برای رسیدگی به نزدیک‌ترین پایگاه از ۵۳ پایگاه استان مأموریت داده شود؛ که انتظار داریم با توجه به راه‌اندازی سامانه‌ای برخط و به‌روز، زمان اعزام کاهش پیدا کند.
او با اشاره به این‌که بخشی از تماس‌ها واقعی و یا در حوزه رسیدگی اورژانس نیستند، گفت: ماهانه ۳ هزار تماس با اورژانس استان بوشهر گرفته می‌شود که ارتباطی با مأموریت اورژانس ندارند و مزاحم به شمار می‌آیند.
معاون عملیات اورژانس استان بوشهر با اشاره به این‌که در این چند سال شمار مزاحمت‌ها روند کاهشی داشته است، افزود: مردم بیش از گذشته اهمیت تلفن‌های اضطراری را می‌دانند و اورژانس هم راه‌کار‌هایی برای کم شدن مزاحمت‌ها دارد که برخی از آن‌ها در حال انجام است.
پورشمس اضافه کرد: از جمله این‌که از این پس فرد تماس‌گیرنده چه با تلفن ثابت و چه همراه، مکان‌یابی می‌شود که هدف آن دسترسی سریعتر به بیمار است تا هم اقدامات اعزام زودتر انجام شود و هم با تریاژ تلفنی پرسش‌هایی از تماس‌گیرنده می‌شود که تا رسیدن آمبولانس بیمار و همراه آن را راهنمایی کند.