خبر استان: تیم فوتبال ایران با نمایشی نه چندان جذاب در شن یانگ یک امتیاز از حریف خود گرفت .

به گزارش خبر استان به نقل از ورزش سه، ایران که با ترکیبی متفاوت مقابل چین قرار گرفته بود ، با وجود کنترل بازی موفق به گلزنی مقابل حریف نشد تا با ۴ امتیاز موقتا در صدر گروه قرار بگیرد.
سه شنبه، ١۶ شهریور ١٣٩۵؛ ساعت ١۶:٠۵ تماشاگر:۶٠ هزار نفر
داور: ادهم ماخادمه( اردن)

کمک داور: احمد معانی-عیسی محمد احمد
تیم ملی چین:

زنگ چنگ(گو چاوو ۱۲)، فنگ ژیااُتینگ(کاپیتان)، ژانگ لینپنگ، هانگ رن، لی ژوئپنگ، یو های، هااو جون‌مین، هوانگ بوئن(جانگززی ژه ۵۵)، وو لی، ژانگ یونینگ و ژائو مینگ‌ژیان

 

تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری (سید جلال حسینی ۲۳)، رامین رضائیان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی(رضا قوچان نژاد۷۶)، وحید امیری(مهدی ترابی۷۳) و سردار آزمون

سرمربی:کارلوس کی روش

اخطار
وحید امیری (۴) از ایران

هانگ رن (۴۰) – یو های (۴۱) از چین

شرح بازی
تیم‌ملی ایران که با تغییرات گسترده در خط دفاع و هجومی خود پا به این دیدار گذاشته بود، از همان ابتدا با استراتژی کسب تک امتیاز بازی را شروع کرد و با توجه به میزبانی حریف به دنبال خنثی کردن حملات چینی‌ها بود. دفاع متراکم و تیمی ایران تنها در چند صحنه مرتکب اشتباه فردی شد و چینی‌ها صاحب فرصت شدند که در نهایت نیز بازیکنان دیگر به پوشش آن پرداختند. پژمان منتظری دفاع باتجربه ایران در همان دقایق ابتدایی نیمه اول به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا سیدجلال حسینی جانشین وی شود و در کنار پورعلی‌گنجی زوج ایران در جام ملت‌ها را بار دیگر تشکیل دهد. نیمه اول این دیدار با فرصت زیادی از سوی دو تیم همراه نبود و البته چینی‌ها در تک فرصت‌های خود برتر نشان دادند. با این حال در نیمه دوم ایران توانست از تجربه بالای بازیکنان خود سود ببرد و شرایط بازی را به سمت استراتژی که کارلوس کی‌روش در ذهن داشت جلو ببرد. در این نیمه بار دیگر رضا قوچان‌نژاد در دقایق پایانی به زمین آمد و البته او نیز نتوانست منجی ایران شود و شاید ایران بار دیگر به پاس گل اشتباه حریف برای پیروزی نیاز داشت.  تیم‌ملی ایران اکنون با کسب تک امتیاز دیدار برابر چین با چهار امتیاز به صدر جدول گروه خود صعود کرده و باید در انتظار دیدار دیگر حریفان خود باشد.

 

اتفاق ویژه 

بعد از ۴۰ سال بازی ایران و چین بدون گل تمام شد که شاید رویه احتیاط آمیز هر دو مربی باعث این اتفاق شد .

 

بهترین بازیکن 
آندرانیک تیموریان در صدمین بازی ملی خود نمایش خوبی داشت و می شود او را بهترین بازیکن ایران در روز نه چندان خوب ملی پوشان نام داد .

 

Visited 1 times, 1 visit(s) today