برداشت بیش از ۵۵ هزار تن لیموترش از باغ‌های بوشهر
برداشت بیش از ۵۵ هزار تن لیموترش از باغ‌های بوشهر

ندای استان:مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از ۵۵ هزار تن لیموترش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ بارور این استان برداشت شد.

به گزارش ندای استان،سمیه فرح بخش مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ۳ هزار و ۵۲۰ هکتار از باغ‌های مرکبات استان به لیموترش اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بارور و ۷۲۰ هکتار غیر بارور هستند.

او، ارقام لیموترش کشت شده در باغ‌های استان را ارقامی نظیر مکزیکن لایم (لیموترش معمولی)، لیسبون (لیموترش خارگی) و پرشین لایم عنوان کرد که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: امسال محصول برداشت شده از باغ‌های استان افزون بر ۵۵ هزارتن بوده که وارد بازار این استان و دیگر نقاط کشور شده است.

فرح‌بخش افزود: شهرستان‌های جم، دشتی و دشتستان بیشترین تولید لیموترش را دارند.

او با اشاره به وجود خشکسالی در استان بوشهر، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه کاهش آثار این پدیده، کاربرد شیوه‌های نوین آبیاری و به ویژه تغذیه گیاهی به منظور کاهش تنش‌های خشکی، استفاده از محلول کائولین برای جلوگیری از تبخیر و تعرق و نیز مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها باعث شده است که مقدار و کیفیت محصول استان خوب باشد.