جمیری: اصلاح مصوبه حذف مناطق عملیاتی پیگیری می‌شود
جمیری: اصلاح مصوبه حذف مناطق عملیاتی پیگیری می‌شود

ندای استان: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پی‌گیری لازم برای اصلاح دستورالعمل حذف شهرستان‌های گناوه، دیلم و بوشهر از مناطق عملیاتی در حال انجام است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم جمیری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط  پی‌گیری  و صحبت‌هایی با  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد که امید می‌رود دستورالعمل صادر شده اصلاح شود.

وی اظهارکرد: ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح به ظاهر بخشنامه‌ای گذراندند که در واقع مناطق عملیاتی دریایی می‌توانند امتیاز آن  را شامل شود ولی جاهایی که در حوزه محدوده خشکی هستند نظیر بوشهر، گناوه و دیلم مشمول این قاعده نیستند.

جمیری ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و صحبتی که  با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، اعلام کردند موضوع بررسی می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امید می‌رود این مصوبه اصلاح و کسانی که می‌توانند از این مزایا برخوردار شوند، به آنها تعلق گیرد.

وی افزود: این موضوع  اینقدر مهم است که اگر برخی‌ها از این مزایا برخوردار نشوند دچار مشکل می‌شوند به همین دلیل انتظار می‌رود رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اصلاحیه ای در این خصوص داشته باشد و این بخشنامه به حالت اول بازگردد و مشکل برطرف شود.

باتوجه به دستورالعمل جدید ستاد کل نیروهای مسلح، شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم از لیست مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی حذف شده اند و  از آنجا که این دستورالعمل ملاک سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت فوق العاده به کارمندان دولت در این مناطق  است، پس ازگذشت سال‌ها از بهره‌مند شدن، دیگر از این مزایا برخوردار نمی‌شوند.

شهرستان‌های گناوه و دیلم در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور قرار دارند و در زمان دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل داشته‌اند.

بندر گناوه در دوران دفاع مقدس به لحاظ پشتیبانی از جزیره خارگ و قرار گرفتن در مسیر خطوط صادراتی نفت بارها مورد تهاجم هواپیماهای رژیم بعثی قرار گرفته و چندین نفر از اهالی این شهرستان شهید و جانباز شدند.