تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن در استان
تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن در استان

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن در استان بوشهر تزریق شده است.

به گزارش ندای استان، دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد ۶۴۸هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال معادل۷۹.۷ درصد یک نوبت واکسن و ۴۲۳هزار و  ۵۰۰ نفر نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به تازگی واکسیناسیون نوبت سوم تعدادی از کارکنان بهداشت و درمان استان که ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن آن‌ها گذشته نیز در استان آغاز و این روند در حال انجام است.

خواجه‌ئیان گفت: ۶۶.۶ دهم درصد از دانش آموزان واجد شرایط  استان نیز یک نوبت واکسن و ۶ درصد هم هر۲ نوبت واکسن را دریافت کردند.

وی یادآورشد: همچنین طرح واکسیناسیون سیار کرونا با هدف واکسینه کردن سالمندان و معلولانی که توان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند نیز در استان بوشهر از سر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  با بیان اینکه کرونا در کمین واکسینه نشدگان است گفت: تا زمانی که واکسیناسیون تکمیل نشده و خاتمه پاندومی در دنیا اعلام نشده است باید مراقبت‌های بهداشتی را همچنان ادامه داد.

گزارش‌های ستاد استانی مقابله با کرونا نشان می‌دهد درماه مهر نسبت به شهریور به لحاظ بروز موارد بیماری استان بوشهر با کاهش ۶۷ درصدی مواجه بوده است.