سردخانه بیمارستان شهدای خلیج فارس مشکلی ندارد
سردخانه بیمارستان شهدای خلیج فارس مشکلی ندارد

ندای استان:مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر در پاسخ به صحبت‌های رئیس شورای این شهر درباره خرابی سردخانه، اعلام کرد: سردخانه این مرکز در روز‌های اخیر هیچ مشکلی نداشته است.

به گزارش ندای استان،پنجشنبه بیست و نهم مهر بود که رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر عنوان کرد که سردخانه بیمارستان شهدای خلیج فارس خراب است و از دستگاه‏‌های نظارتی و دادستان به عنوان مدعی العموم خواست به موضوع ورود کنند.

جعفر پورکبگانی گفت: دستگاه‎های نظارتی برای رسیدگی به وضعیت بیمارستان شهدای خلیج فارس زمان را از دست ندهند، چون تاکنون موارد متعددی در این بیمارستان اتفاق افتاده از جمله افت اکسیژن در موج پنجم کرونا که تعدادی از همشهریان خود را از دست دادیم و خرابی سردخانه این بیمارستان که بار دیگر دیروز(چهارشنبه) اتفاق افتاده است.

او تاکید کرد: باید به اموات مردم احترام گذاشت و هرگونه بی حرمتی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

اکنون روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر به این صحبت‌ها واکنش نشان داده و اعلام کرده است که طبق بررسی‌ها و مستندات موجود، در روز‌های اخیر هیچ‌گونه خرابی در سردخانه این مرکز وجود نداشته است ضمن اینکه در شهریور تعمیرات اساسی صورت گرفته است.

در جوابیه این مرکز آمده است: براساس گزارش بهداشت محیط بیمارستان دمای محیط سردخانه روزانه بررسی شده و همه روزه یک دمای استاندارد یخچالی ثبت شده است. همچنین شستشوی محیط به صورت روزانه و پس از تحویل جسد انجام می‌گیرد.

روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر عنوان کرده است: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ یک سامانه خنک کننده به علاوه فن ۵۰*۵۰ برای سردخانه خریداری شده است. در همین ماه، تعمیرات ساختمانی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و تکمیل قفسه اجساد به مبلغ ۶۰ میلیون تومان صورت گرفته و سردکننده و فن به مبلغ ۱۵ میلیون تومان خریداری شده است.

در این جوابیه نوشته شده است: این مرکز با وجود تمام کمبود‌های کشوری، تمام توان و تلاش خود را در شرایط همه‌گیری کووید۱۹ و در پنج موج  کرونا به کار گرفت تا بهترین خدمات به مردم استان ارائه شود و به طور قطع بحث فوت شده‌ها و نگهداری اجساد آن‌ها از اهمیت بسزایی برای این مرکز برخوردار است.

روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اعلام کرده است: به تازگی سردخانه اجساد بیمارستان بهسازی شده است و با توجه به افزایش ظرفیت بیمارستان، پروژه ساخت سردخانه جدید نیز مورد موافقت قرار گرفته است.

این مرکز آموزشی درمانی بر آمادگی کامل برای پاسخگویی و دریافت پیشنهادها و انتقادها مبتنی برشواهد تاکید کرده و از شورای شهر بوشهر نیز درخواست کرده است که پیرو مکاتبات اداری این مرکز با شماره نامه‌های ۱۰۰۴۴ و ۱۰۰۴۷ مورخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، اقدام‌های لازم را برای عملیات بهسازی و زیباسازی میدان ورودی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و بی‌خانمان اطراف بیمارستان و بهسازی خیابان‌های جلوی بیمارستان که در بارندگی‌ها محل تجمع آب می‌شود، انجام دهد.