قیمت خودرو تا پایان سال کاهش می‌یابد
قیمت خودرو تا پایان سال کاهش می‌یابد

ندای استان:فاطمی امین گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است و قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال کاهش می‌یابد.

به گزارش ندای استان،سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (شنبه اول آبان‌ماه) در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت‌هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال کرده‌ام، رسیدگی به گلوگاه‌ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است.

وی قول داد: سال آینده تولیدخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌هاکاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.

افزایش تولید خودرو به ۱.۶ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۱

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده تولید خواهد شد و براین اساس تولید در سال آینده به ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد رسید و دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

فاطمی امین در باره امکان پذیری صادرات خودرو هم افزود:  امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌تواننند قطعات صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و سازمان توسعه تجارت جلسه‌ای را با خودروسازان برگزار کرده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن هستیم و خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

فاطمی امین  از فعال سازی یکی از خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خورو سازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با  نخست وزیر و صنعت گران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط ایران و خودور و سایپا فعال شوند.

فاطمی امین همچنین در خصوص واردات خودرو هم تصریح کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.

وی یاد آور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین عرضه خودرو در بورس را مفهومی نادرست برشمرد و یادآور شد: بورس سازوکاری برای کامودیتی‌ها و کالاهای پایه‌ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی گیرد.