بوشهری‌ها منتظر کاهش دما باشند
بوشهری‌ها منتظر کاهش دما باشند

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا در این استان در چند روز آینده بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گزارش ندای استان،محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت با تغییر جهت وزش باید رطوبت هوا نیز در استان کاهشی و از پایان هفته به طور مجدد افزایش پیدا می‌‎کند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۰ درجه و بندر امام حسن با ۱۹ درجه بیشترین و کمترین دما را در استان بوشهر داشتند.

انصاری ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با افزایش سرعت وزش بادهای به نسبت شدید تا شدید شمال غربی روی دریا و تداوم وزش آن تا پایان هفته، خلیج فارس به تناوب مواج باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

وی اظهار داشت: همچنین به علت وزش باد، احتمال خیزش گردوخاک، و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی از نقاط  وجود دارد.

انصاری افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر در بیشتر اوقات صاف همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد گاهی گردوخاک و فردا در برخی سواحل جنوبی با احتمال مه رقیق پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، روی دریا شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۰:۴۲ بامداد، مد اول  ۰۶:۲۴، جزر دوم ۰۱:۰۳و مد دوم ۱۹:۱۲ خواهد بود.