نمی‌شود که دیگران از بوشهر بهره‌مند و ثروتمند شوند، اما مردم استان دچار مشکلات باشند
نمی‌شود که دیگران از بوشهر بهره‌مند و ثروتمند شوند، اما مردم استان دچار مشکلات باشند

ندای استان:آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: سفر هفته پیش رئیس جمهور به استان بوشهر مصوبات خیلی خوبی داشت و مسئولان کشور و استان باید برای تحقق آنها پیگیری لازم را انجام دهند.

به گزارش ندای استان،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، با اشاره به سفر هفته پیش رئیس‌جمهور و شماری از معاونان و وزیران دولت سیزدهم به استان گفت: سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به استان بوشهر خیرات و برکات بسیاری داشت و ارتباط دوسویه دولت و مردم موجب همگرایی و وحدت، و اجرایی شدن بسیاری از طرح‌های مورد نیاز مردم می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: سفرهای استانی موجب می‌شود که دولت از نزدیک مشکل مردم را درک کند و بشناسد و به‌دنبال رفع آن باشد.

او ادامه داد: این سفر در زمینه‌های آب، راه‌آهن، تکمیل طرح‌های ناتمام، اشتغال جوانان و موضوعات اقتصادی مصوباتی داشت که من از مسئولان می‌خواهم پیگیری‌های لازم را برای تحقق و اجرایی شدن آن‌ها داشته باشند تا کُند و ناتمام نمانند.

خطیب جمعه شهر بوشهر گفت: استان بوشهر سومین اقتصاد ایران و اولین استان در تولید درآمد ملی و سرانه کشور است و نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند؛ مسئولان هم باید عنایت ویژه‌ای به این استان داشته باشند و تمام صنایع بهره‌مند در استان باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: نمی‌شود که دیگران از استان بوشهر بهره‌مند و ثروتمند شوند، اما مردم استان دچار مشکلات معیشتی و مالی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: باید هم ثروت ملی و هم ثروت عمومی ایجاد کرد و نباید در استان بوشهر حتی یک نیازمند و تنگ‌دست داشته باشیم که سفره آنان خلی و شرمنده خانواده باشند.

او گفت: رئیس‌جمهور تصمیمات خوبی برای استان داشت و قرار شده برای رفع مشکلات استان، ۵ درصد سود صنایع مستقر و فعال در استان بوشهر به مردم استان اختصاص داده شود.

خطیب جمعه بوشهر عملیات‌های تروریستی در افغانستان و لبنان را محکوم کرد و گفت: چرا باید مردم متدین افغانستان که برای اقامه نماز به مسجد رفته بودند و مردم بیروت که در اعتراض به حکمی سیاسی برای انفجار بندر بیروت به خیابان آمده بودند ترور شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: سرنخ همه این ناآرامی‌ها و ترورها به آمریکا و سفارتخانه‌های آن می‌رسد.

او با گرامیداشت هفته وحدت گفت: هر کاری را که سبب وحدت شود خیر، پسندیده و الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: جامعه اسلامی موظف است از حریم شخصی مردم دفاع کند؛ دشمن برای ابتذال فرهنگی به‌ویژه انجام آن در ملاءعام تلاش می‌کند و اسلام به‌دنبال صیانت و تحقق شرافت جامعه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما