راه اندازی فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مکعبی تا یک ماه آینده
راه اندازی فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مکعبی تا یک ماه آینده

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مکعبی شهر بوشهر حداکثر تا یک ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در بررسی روند اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر، بیان کرد: طرح شیرین‌سازی آب دریا در ساحل این شهر به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در حال اجرا است که فاز نخست آن به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب حداکثر تا یک ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود.

او افزود: این طرح به‌صورت کامل تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و با بهره‌برداری از آن، در مجموع ۱۷ هزار مترمکعب آب در شبانه روز وارد شبکه آبرسانی بوشهر خواهد شد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در حل مشکلات اجرای این آب‌شیرین‌کن، ادامه داد: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر برای حل مشکلات این پروژه پیگیری‌های لازم در دستور کار دارد.

محمدی‌زاده خطاب به مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر هم گفت: مدیرعامل و معاونان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر موظف هستند مشکل زمین آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنند. نباید یک موضوع ساده این‌قدر پیچیده شود زیرا اکنون کارگاه این طرح معطل حل این مشکل است.

او به طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵هزار مترمکعبی بوشهر هم اشاره کرد و افزود: در این طرح برای تولید ۶۰ هزار مترمکعب آب برنامه‌ریزی شده که اکنون اجرای ۳۷ هزار مترمکعب آن در دست اجرا است.

استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ۶۷ درصدی این طرح، ادامه داد: قرارداد این آب‌شیرین‌کن ۱۸ ماهه است اما از زمان بهره‌برداری به سبب افزایش هزینه‌ها و شرایط تورم و مشکلات اقتصادی عقب است.

محمدی‌زاده با تاکید بر حل مشکلات تامین منابع مالی طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر، بیان کرد: برای حل این مشکل اقدام‌های لازم انجام می‌گیرد تا وضعیت کنونی کارگاه بهبود یابد و در اجرای آن تسریع شود.

او گفت: امیدواریم در فصل نخست سال آینده این آب‌شیرین‌کن وارد مدار تولید شود.