ساخت ۱۸۰۰واحد مسکن روستایی رهاورد سفر رئیس جمهور به بوشهر
ساخت ۱۸۰۰واحد مسکن روستایی رهاورد سفر رئیس جمهور به بوشهر

ندای استان:مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در راستای شعار جهش تولید مسکن و از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر یکهزارو ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی دراین استان در قالب طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن احداث می‌شود.

به گزارش ندای استان،حمید حیدری بریدی روز سه شنبه در حاشیه نشست با روسای بانک‌های سپه، ملت، رفاه و مسکن در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد واحد مسکونی ابلاغی یک هزارو ۸۹ واحد به بانک‌های عامل  معرفی و از این تعداد نیز تاکنون ۵۷۷ واحد انعقاد قرار داد شده است.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد بانک‌های عامل طی ۲ ماه آینده نسبت به انعقاد قرار داد برای مابقی واحدهای مسکونی سهمیه استان اقدام کنند.

حیدری بریدی گفت: همچنین بانک‌های عامل متعهد شدند در خصوص مشکلات فراروی متقاضیان در خصوص تامین ضمانت‌ نیز همکاری لازم داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر ۷۴هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی دراستان بوشهر وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۴۰ هزار و ۸۴۹ واحد معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی و بهسازی شده اند.

وی یادآورشد: هنوز ۳۳هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی نشده که انتظار می‌رود با آغاز نهضت جهش تولید مسکن و همکاری مستمر بانک‌های عامل کار مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در این استان هرچه زودتر به سرانجام برسد.

حیدری بریدی میزان تسهیلات روستایی پیش بینی شده برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی یادآورشد: بانک‌های عامل استان تاکنون همکاری بسیاری خوبی با بنیاد مسکن برای اجرای پروژه‌های مسکونی داشتند و انتظار می‌رود در سال جهش تولید مسکن در سایه همکاری های موثر و گسترده میان این نهاد و بانک‌ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.