بیش از هزار میلیارد تومان کالا درانبارهای بوشهر خاک می‌خورد
بیش از هزار میلیارد تومان کالا درانبارهای بوشهر خاک می‌خورد

ندای استان:شهبازی گفت:در زمان حاضر با عزمی که در استان بوشهر وجود دارد تنها در یک ماه ۲۷ میلیارد تومان کالای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی تعین تکلیف و به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش ندای استان،اسحاق شهبازی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه جامعه بشری از زمان پیدایش انسان بازرسی و نظارت را به شکل‌های مختلفی داشته است اظهار داشت: همه افراد نسبت به بودن این بازرسی و نظارت متفق القول هستند.

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر کارکرد دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از نقض و انحراف از قانون است ابراز داشت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و حسن اجرای آن دو وظیفه مهم سازمان بازرسی است که می‌تواند سلامت اداری و جامعه را تأمین کند.

استخدام غیرقانونی در شهرداری بوشهر

شهبازی با اشاره به برخی تخلفات در استان ابراز داشت: متاسفانه بدنه شهرداری بوشهر بدون کارشناسان متورم شده و در آن بیش از دو برابر چارت سازمانی نیروی انسانی جذب شده که برخی از آنها کارایی چندانی ندارند و بسیاری از آنها طبق ضوابط جذب نشده‌اند.

وی با اشاره بر برخی هجمه‌ها علیه سازمان بازرسی در فضای مجازی گفت: با اینکه این افراد به صورت غیر قانونی در شهرداری بوشهر جذب شده‌اند اما سازمان بازرسی دستور اخراج هیچکدام از این افراد را نداده است اما برای مدیرانی که به صورت غیرقانونی و بدون توجه به ضوابط اقدام به جذب افراد کرده‌اند هم پرونده کیفری و هم پرونده تخلف اداری تشکیل داده است که در دست رسیدگی می‌باشد.

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه مشابه چنین مواردی در بسیاری از شهرداری‌های استان انجام شده است گفت: افراد جذب شده هیچگونه مجوزی از استانداری، یا وزارت کشور و یا جذب آنان بر اساس آزمون نبوده و این تخلف است.

 فضا برای متخلفان ناامن شود

شهبازی با بیان اینکه رسانه نسبت به رسانه‌ای کردن تخلفات اداری اقدام کنند تا فضا برای متخلفان ناامن شود گفت: سامانه ملی گزارشگران فساد راه اندازی شده است که این سامانه توسط بنده بررسی می‌شود و تا کنون نیز بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در بازرسی، پایه و اساس آن همین گزارش‌های مردمی بوده است.

وی بیان داشت: جهل به قانون ریشه اکثریت مطلق تخلفات در استان بوشهر است که می‌طلبد در انتصابات شرایط احراز به دقت توجه شود و آموزش‌های لازم ارائه شود.

بازگشت چهار واحد تولیدی به چرخه تولید

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر حمایت از تولید و سرمایه گذاری را یکی از تکالیف بازرسی عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه سال جاری از ۵۹ واحد تولیدی در استان بازدید داشتیم که در این راستا از تعطیلی چهار واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد، افزایش روند راندمان ۳ واحد و دو مورد نیز با پیگیری‌های انجام شده در روند اخذ مجوز تسریع آن واحد تولیدی تسریع به عمل آمد.

شهبازی با گلایه از شرکت سیمان دشتستان اظهار داشت:  مدیریت سیمان دشتستان به چه حقی به دلیل بدهی یک میلیارد تومانی آب استان به این شرکت، حاضر نمی‌شود سیمان مورد نیاز به آب منطقه‌ای استان بدهد تا سازمان آب منطقه‌ای استان از سیمان فارس با وجود بدهی پنج میلیارد تومانی سیمان خود را تأمین کند.

اخطار به شرکت سیمان دشتستان

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه شرکت سیمان دشتستان از آب، برق، گاز و معادن استان استفاده می‌کند گفت:  این شرکت حق ندارد به خاطر مطالبات یک مجموعه اداری سیمان ندهد؛ چنانچه مسؤولان این مجموعه همراهی نکنند با وجود فلرها و آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنند با آنها برخورد می‌کنیم.

وی بیان داشت: مطالبات شرکت سیمان به حق است اما اگر قرار به گروکشی باشد و پروژههای عمرانی استان را همراهی نکنند انتظار همراهی ما را نداشته باشند.

رفع توقیف ۲۳۰ خودروی دپو شده

شهبازی با اشاره به موضوع خودروهای دپو شده در گمرک بوشهر گفت: مشکل این خودروها در نحوه ثبت سفارش آنها بوده و پرونده آن نیز در تهران است و به همین جهت در روند بررسی آن اطاله شده؛ نزدیک به هزار خودرو و ۴۰۰ موتورسیکلت سنگین و ۱۵۰ ماشین الات سنگین در حال حاضر در گمرک بوشهر دپو است که گزارش آن را به سازمان بازرسی کشور ارائه شده و در جلسه شورای عالی قضایی با حضور رئیس قوه قضائیه این موضوع مطرح شده و قرار است در روند رسیدگی آن تسریع شود.

وی بیان داشت: از میزان خودروهای دپو شده که نزدیک به هزار خودرو است خوشبختانه تعداد ۲۳۰ خودرو رفع توقیف شده است.

خاک خوری میلیاردها تومان کالا در انبار اموال تملیکی

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر گفت: هم اکنون ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کیف و کفش و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون  لوازم التحریر در انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر خاک می‌خورد؛ خرد جمعی در دستگاه‌های عضو شورای نظارتی استان بوشهر شکل گرفته تا این مشکل رفع شود البته قانون گذار اعلام کرده که باید امحا شود اما دنبال این هستیم که با اخذ مجوزهای لازم از مبادی بالادست این اجناس به نیازمندان برسد و یا فروخته شود.

ورود ۲۷ هزارتن برنج به انبارهای اموال تملیکی

شهبازی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته ۲۷ هزارتن برنج وارد انبارهای اموال تملیکی استان شده است گفت: مدارک ورودی آن دچار نارسایی است،  به لحاظ افزایش قیمت برنج در بازار، آزاد سازی این میزان برنج می‌تواند به شکسته شدن قیمت برنج در بازار بیانجامد.

بازگشت ۲۷۶ هکتار اراضی شهری به بیت المال

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در موضوع زمین خواری و یا غیر کاربری اراضی گفت: در طی یک سال گذشته ۲۷۶ هکتار اراضی شهری به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ هکتار تصرف اراضی ملی به همین میزان مالی (۸۰۰ میلیارد تومان) به بیت المال برگشت داده‌ایم که سبب شده شورای حفظ بیت المال استان جز سه استان برتر کشور شده است.

شهبازی گفت: در یک مورد یک مناقصه نفتی در جنوب استان بوشهر دو بار جلو آن را گرفتیم که بار سوم پس از رفع ابهامات، ۱۶۳ میلیارد تومان میزان ریالی پروژه کمتر از بار اول و دوم شد. حتی در یک مورد دیگر کاری کردیم که در مناقصه‌ای ۳۰ میلیون یوروای، چهار میلیون یورو را به شکل قانونی کم کردیم.

بازگشت ۵۰۰ میلیارد بر باد رفته از یک پرونده نفتی​

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با اشاره به دیگر پرونده تخلف از یک شرکت نفتی گفت: یک شرکت خصوصی از یک شرکت نفتی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طلب داشته که شرکت نفتی اعلام می‌کند بجای این طلب یک سری ضایعات به اندازه همین مبلغ را به شرکت خصوصی می‌دهد. به محض دریافت گزارش با پیگیری‌هایی که تا دفتر دادستان کشور پیش رفت این محموله که بخشی از ساخت پالایشگاه و جز تجهیزات تحریم شده برای ما بوده و ارزش حداقلی آن ۵۰۰ میلیارد تومان بوده را به بیت المال برگردانیم.

شهبازی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در سطح استان گفت: ۳۱ بازرسی برنامه‌های صورت گرفته همچنین ۱۰۰ گزارش موردی و ۱۳۱ پرونده تشکیل داده شده است که ماحصل آن ۱۱۷ گزارش اصلاح امور بوده است؛ همچنین ۳۷ گزارش کیفری به مراجع قضایی ارسال شده و نیز علاوه بر آن ۸۱ گزارش تخلف اداری تشکیل شده است.

  • منبع خبر : فارس