طرح جاده وفاق در بوشهر با تزریق اعتبار سرعت می‌گیرد
طرح جاده وفاق در بوشهر با تزریق اعتبار سرعت می‌گیرد

ندای استان:مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: جاده ساحلی وفاق که شهر‌های دیر و کنگان را به هم متصل می‌کند، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن تا ۱.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای استان،فرزاد رستمی بیان کرد: جاده ساحلی وفاق یکی از مسیر‌های مهم ارتباطی بین شهرستان‌های دیر و کنگان است که چندین سال از زمان اجرای آن می‌گذرد.
وی افزود: این جاده به طول ۸ هزار و ۸۰۰ متر و عرض حدود ۳۵ متر یک مسیر گردشگری دریایی و آبزی پروری در جنوب استان بوشهر است که به صورت ۴ خطه ساخت می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از قطعه سمت کنگان که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ متر است  حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر آن آسفالت شده و بقیه مسیر نیز روسازی آن کار شده است.
وی ادامه داد: پل بزرگ روی خور بردستان ۱۳ دهانه ۱۲ متری دارد و به دلیل نزدیک بودن به فصل بارندگی قصد داریم هر چه زودتر زودتر عملیات حفاری  و شمع کوبی آن را به پایان برسانیم.
رستمی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد شمع‌ها کار شده و مشغول انجام عملیات هستیم، ادامه داد: قصد داریم  قبل از شروع بارندگی‌ها حفاری برای شمع‌ها به پایان برسد.
وی عنوان کرد: اگر تزریق اعتبار صورت بگیرد، تا یک سال و نیم دیگر مسیر را کامل به بهره‌برداری می‌رسانیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر اعتبار مورد نیاز طرح را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه سهم وزارت نفت در این طرح کم بوده تامین منابعی از سمت این وزارت خانه به تسریع در اجرای آن کمک می‌کند.
وی گفت: فرمانداران دو شهرستان دیر و کنگان آنچه که در توان داشتند از محل منابع استانی اعتباراتی گذاشتند که منتظر تخصیص هستیم و امید داریم با مشارکت وزارت نفت بیشتر بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.
رستمی یادآور شد: در سفر جمعه گذشته رئیس جمهور به بوشهر قرار شد که اعتباری برای سرعت بخشیدن به جاده وفاق  اختصاص داده شود، ولی هنوز میزان اعتبار مشخص نیست.
وی تاکید کرد: با ساخت جاده وفاق ضمن اینکه فاصله بین دو شهر دیر و کنگان ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، رونق خوبی برای این دو شهر اتفاق خواهد افتاد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی طرح را در قطعه مربوط به سمت کنگان حدود ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: پل  بزرگ این طرح حدود ۴۸ درصد و جاده سمت دیر هم حدود ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما