رهاورد سفر دولت برای بوشهر چه بود؟
رهاورد سفر دولت برای بوشهر چه بود؟

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: افزون براین ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز در این سفر به استان بوشهر اختصاص یافت که رقم خوبی است.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر افزود: هم اکنون اختصاص چهار هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی برای اجرای ۹۴ پروژه مصوب است که نسبت به اعتبارات مصوب سفر به پنج استان دیگر بیشتر است.

وی بیان کرد: البته یکسری از مصوبات و برخی تصمیم‌ها نیز در حین سفر رئیس جمهوری به این استان توافق شده که پیش بینی می‌شود سرجمع اعتبار مصوبه‌های سفر هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر به بیش از پنج هزار میلیارد تومان افزاش یابد که رقم قابل توجهی است.

استاندار بوشهر ادامه داد: افزون براین ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز در این سفر به استان بوشهر اختصاص یافت که رقم خوبی است.

محمدی زاده اضافه کرد: همچنین تخصیص ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی به استان بوشهر از دیگر رهاوردهای سفر هیات دولت به این استان است که از این میزان ۱۷۰ میلیون دلار مربوط به یک واحد پتروشیمی در عسلویه و ۷۵۰ میلیون دلار آن نیز برای توسعه صنایع دریایی است که برای ساخت شناور باید به کشتی و لنج سازی‌ها پرداخت شود.

مدیران استان بوشهر برای جذب اعتبارات و تسهیلات سفر رئیس جمهوری پای کار باشند

وی یادآور شد: اختصاص این میزان بودجه و تسهیلات بیانگر اعتماد هیات دولت سیزدهم به مجموعه مدیران استان بوشهر است و می‌طلبد همه مسئولان برای تحقق این مصوبه ها و جذب اعتبارات پای کار باشند.

استاندار بوشهر گفت: در شرایط سخت اقتصادی اختصاص این منابع به این استان با هدف اجرای پروژه‌های مختلف در راستای رفاه حال مردم انجام شده و همه مدیران به صورت شرعی، عرفی و قانونی برای هزینه کرد ریال به ریال این اعتبار مسئول هستند و باید با برنامه این اعتبارات هزینه و نباید هیچگونه حیف و میل و اسرافی در این زمینه صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه همه پروژه‌ها باید به شکل جدول تنظیم شود تا به صورت ماهانه در جریان روند پیشرفت کار قرار بگیرم ادامه داد: همه معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرا و پیشبرد مصوبه‌های سفر باید پای کار باشند و اگر پیشنهادی برای رفع مشکل در مسیر اجرای مصوبه‌ها دارند به وزارتخانه متبوع گزارش دهند.

اعلام آمادگی و پشتیبانی برای احداث ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر 

محمدی زاده در باره تامین مسکن در استان بوشهر یادآور شد: در حوزه مسکن کارهای زیادی به این استان ابلاغ شده و علاوه بر احداث ۱۲ تا ۱۳ هزار واحد مسکونی که در موافقت نامه‌ها ابلاغ شده وزیر راه و شهرسازی نسبت به احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز اعلام آمادگی و پشتیبانی کرده است.

وی ساخت یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی از سوی کمیته امداد، بهسازی ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد و احداث یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن را تنها بخشی از تعهدات استان در این بخش عنوان کرد.

محمدی زاده گفت: مسکن متور محرک اقتصاد است و اگر فقط این حوزه در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

تامین ۱۵۰ هزار متر مکعب آب توسط نیروگاه اتمی برای استان بوشهر 

وی بیان کر: همچنین در بخش آب نیز رئیس جمهوری توافق خوبی با نیروگاه اتمی بوشهر داشتند که در مدت ۲ سال آینده ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب آب برای بوشهر تامین و وزارت نیرو این آب را بخرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امکان افزایش این میزان آب تولیدی از سوی نیروگاه به ۱۵۰ هزار مترمکعب وجود دارد گفت: این یک فرصت عالی برای استان است و هر قرارداد و توافقی که لازم است باید انجام شود.

وی گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سفر هیات دولت به استان بوشهر به صورت مصمم، هوشمند و عاقلانه پای کار آمدند و نتیجه خوبی نیز نصیب استان شد و این نتیجه دعای خیر شهدایی است که همه چیز خود را در راه خدا نثار کردند و باید قدر این نعمت را دانست.

  • منبع خبر : ایرنا