رونمایی کتاب «از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر»
رونمایی کتاب «از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر»

ندای استان:کتاب «از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر» همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش ندای استان، مراسم رونمایی از کتاب «از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر» امروز در دومین روز از هفته دفاع مقدس و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس این مرکز، با حضور برخی مسئولان استان بوشهر از جمله نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر و فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در تالار این مرکز برگزار شد.

برای رونمایی از این کتاب که در واقع نتیجه سال‌ها تلاش افراد مختلف در عرصه‌های گوناگون رسانه استانی بود، مدیران و کارکنان پیشین صداوسیمای مرکز بوشهر نیز آمده بودند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر در این مراسم با گرامیداشت یاد ۱۷۱ شهید، هزار و ۱۰۲ جانباز و ۱۲۲ آزاده سرافراز سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در کتاب «از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر» که به ثبت شماره استاندارد بین المللی کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی ایران رسیده، به چگونگی راه اندازی مراحل مقدماتی بستر‌های اطلاع رسانی اخبار جنگ تحمیلی با پخش آژیر قرمز و ۴۰ نقطه طلایی در روند رشد و توسعه چهل ساله تشکیل و تداوم فعالیت صدا و سیمای مرکز بوشهر اشاره شده است.

سیدحسین ناظر این مرکز را به عنوان اولین مولود رسانه‌ای انقلاب اسلامی و یک پل از سی و سه پل رود همیشه جاری رسانه ملی نام برد وافزود: فعالیت‌های صداوسیمای مرکز بوشهر از ابتدای تاسیس تا کنون حاصل تلاش ۱۵ مدیر و مدیرکل، ۱۰۰ معاون، مدیر و قائم مقام و بیش از ۷۰۰ کارمند بوده است.

او با اشاره به اینکه کارکنان صداوسیمای مرکز بوشهر تا کنون ۱۶۰ جایزه از جشنواره‌های مختلف به دست آورده‌اند، ادامه داد: این مرکز در ۴۰ سال فعالیت خود بیش از ۱۸ میلیون دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گستره استانی، ملی و فراملی پخش کرده که حدود ۳۰ درصد آن با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و مقاومت و پیروزی بوده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر، پوشش ۱۵۰ راهپیمایی و ۴۰ انتخابات، انجام ۱۰۰ پژوهش و تولید ۲۶۰ اثر موسیقی را از جمله فعالیت‌های این مرکز در فعالیت ۴۰ ساله‌اش عنوان کرد.

در این مراسم پیام تصویری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز پخش شد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این پیام با اشاره به تنوع فرهنگی در ایران، بیان کرد: شبکه‌های استانی مسئولیت حفظ این تنوع فرهنگی و گسترش آن را بر عهده دارند.

او دفاع رسانه‌ای در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، ایجاد فضای امید و نشاط، تولید برنامه‌های سرگرمی و آموزشی و ارائه افتخارات ملی را از دیگر وظایف صداوسیما عنوان کرد.

محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار بوشهر نیز با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به مشی ملت ایران، انقلابی فرهنگی است و اگر می‌بینیم صداوسیمای بوشهر به عنوان مولود انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و رشد می‌کند نشانه این است که ریشه در فرهنگ دارد.

در این مراسم از مادر شهیدان جمهوری که دو فرزند شهید و یک جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تجلیل شد.

در پایان هم کتاب «از آژیر قرمز تا ۴۰ سالگی صدا و سیمای مرکز بوشهر» با حضور مدیرکل کنونی و سه مدیر پیشین، از جمله آقای عیسی نژاد نخستین مدیرصداوسیمای این مرکز رونمایی شد.

این کتاب با شمارگان هزار نسخه و در قطع خشتی بزرگ چاپ شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما