تزریق ۵۴۱هزار و ۴۸۶ دُز واکسن در استان بوشهر
تزریق ۵۴۱هزار و ۴۸۶ دُز واکسن در استان بوشهر

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده۵۴۱هزار و ۴۸۶ دُز واکسن تاکنون در این استان تزریق شده که از این شمار ۲۰۸هزار و ۳۷۰نفر هر ۲ نوبت و ۳۳۳هزار و ۱۱۶ نفر تنها یک نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز جمعه به نقل از دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اعلام کرد: بر این اساس ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت و ۲۸.۱ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: طی چند روز گذشته میزان مناسبی واکسن در اختیار استان قرار گرفته که با دریافت این محموله جدید، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت روزانه واکسیناسیون هستیم.

خواجه‌ئیان با اشاره به اعلام گروه‌های سنی جدید که برای استان بوشهر تا متولدین ۱۳۶۵ است، اضافه کرد: واکسیناسیون در مراکز فقط از طریق ثبت‌نام در سامانه سلامت و دریافت پیامک امکان‌پذیر است و به جز آن مراجعه افراد به این مراکز باعث ازدحام می‌‎شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین به تازگی واکسیناسیون گروه دانشجویان و طلاب در دستور کار قرار گرفته که برنامه آن از طریق ثبت نام در سامانه و دریافت پیامک در حال انجام است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با همکاری سایر اداره‌ها و حمایت فرمانداری‌ها و استانداری مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایش یابد تا از این راه بتوان ظرفیت روزانه تزریق واکسن را افزایش داد.

خواجه‌ئیان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی همکاران در حوزه بهداشت گفت: همکاران ما در عین توجه به کیفیت کار، تلاش دارند کمیت را هم بالا ببرند و در این زمینه ما به کمک و همراهی مردم و مسئولان استان نیاز داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرافزود: با توجه به روند فعلی واکسیناسیون در استان پیش بینی می‌شود تا ۴۵ روز دیگر، کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان را حداقل با یک دز واکسن پوشش دهیم.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهراظهار امیدواری کرد: مردم به شایعه‌ها توجه نکنند و آنچه از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود را مد نظر قرار دهند.

وی بیان داشت: از اداره‌ها، نهادها و گروهایی که این امکان برایشان فراهم است چه از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی تقاضا می‌شود در راستای سرعت بخشی در امر واکسیناسیون و تامین سلامت مردم این مجموعه را همراهی کنند.