اعلام اسامی نجومی بگیران تا شش ماه آینده
اعلام اسامی نجومی بگیران تا شش ماه آینده

ندای استان:نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به مردم قول می‌دهیم نهایتاً ظرف مدت شش ماه بیشترین حقوق‌های نجومی با ارائه مدارک و اسامی دریافتی نهاد‌ها و ارگان‌هایی که حقوق نجومی دارند، معرفی می‌شوند.

به گزارش ندای استان،آقای سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با تاکید بر مشخص شدن اعضای کمیسیون تحقق و تفحص از حقوق‌های نجومی اظهار داشت: امروز در جریان جلسه کمیسیون برنامه و بودجه اعضای ۱۲ نفره کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی مشخص شده است و به زودی با مکاتبه با شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها و مجامع بانکی درخواست می‌کنیم تا پرداخت‌های خود را به این کمیته اعلام کنند.
وی افزود: پس از مشخص شدن اعضای کمیته تحقیق و تفحص احکام افراد از سوی هیات رئیسه صادر می‌شود و بر ۹ محور تحقیق و تفحص را بررسی می‌کنیم.
آقای میرتاج الدینی افزود: موضوع شفاف سازی حقوق‌های دولتی که تا چه میزان براساس قانون دریافت و چقدر خارج از قانون دریافت کرده اند و همچنین موضوع بسترسازی حقوق‌های نجومی به معنی اینکه برخی از مجامع و شرکت‌های دولتی از چه روزنه‌ای برای دریافت حقوق‌های نجومی استفاده و پاداش‌های نجومی دریافت می‌کنند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب ادامه داد: بیشتری حقوق‌های نجومی براساس گزارشات توسط شرکت‌های دولتی برخی از صنایع مانند بیمه‌ها و برخی مجامع بانکی دریافت می‌شود که ما قوانین همه آن‌ها را بازنگری خواهیم کرد و نوع دریافت حقوق آن‌ها مورد توجه است چرا که این برداشت‌ها از بیت المال است و باید دستگاه‌های نظارتی به این موضوع توجه کنند چرا که تعارض منافع کاملا پیداست.
میرتاج الدینی تصریح کرد: ما در دیوان محاسبات تمام حقوق‌های سال گذشته را دریافت می‌کنیم و به وزارتخانه‌ها نیز اعلام خواهیم کرد مصوبات و حقوق خود را به کمیته تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی ارسال کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: ما بدنبال عدالت اجتماعی در پرداخت‌ها هستیم و به مردم قول می‌دهیم که ظرف سه تا شش ماه آینده شفاف اطلاعات حقوق‌های نجومی را با ارائه مدارک به مردم اعلام کنیم.