آب بوشهر در آتش سوءمدیریت
آب بوشهر در آتش سوءمدیریت

ندای استان:بامداد امروز در حالی اطلاعیه‌ای از قطعی آب در برخی مناطق شهر بوشهر منتشر شد که دیگر فرصتی برای آبگیری وجود نداشت و بسیاری از شهروندانی که امروز نوبت آبگیری آن‌ها بود بی آب ماندند.

به گزارش ندای استان،سالهاست که کمبود آب در بیشتر شهرها و روستاهای استان بوشهر، موجب جیره‌بندی مایه حیات شده است، عطش مردم استان در تابستان اوج می‌گیرد و چالش‌های اساسی‌ای را ایجاد می‌کند.

وابستگی استان بوشهر در حوزه آب به استان‌های همسایه سبب شد که سیاست ساخت آبشیرین‌کن‌ها و استفاده از ظرفیت دریا اجرایی شود؛ چند صد میلیارد تومان هزینه ساخت آبشیرین کن‌ها شد تا شاید مرحمی بر زخم دیرینه بوشهری‌ها باشد، غافل از اینکه آبشیرین‌کن‌ها سرابی بیش نبودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ۱۴ تیرماه اعلام کرد که ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان را سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه شاپور کازرون در استان فارس است و تنها ۲۰ درصد منابع تامین آب استان بوشهر چاه‌ها و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است.

عبدالحمید حمزه‌پور ماه‌های تیر و مرداد را اوج گرما و بحران کم آبی در استان بوشهر دانسته بود و تنها راه گذر از این ماه‌های گرم مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان اعلام کرده بود.

وی میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب‌شیرین‌کن را افزودن بر هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان و گفته بود اکنون ۱۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود!.

علاوه بر اینکه وعده و وعیدها برای حذف جیره‌ندی آب عملی نشد، کاهش زمان آبگیری نیز در شهر بوشهر امان را از مردم بریده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مدت زمان آبگیری در نقاط مختلف شهر بوشهر از ۲ تا ۵ ساعت کاهش یافته است.

بامداد امروز نیز اطلاعیه‌ای از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در فضای مجازی منتشر شد که در آن اعلام شده بود به دلیل تعمیرات خطوط انتقال، آب شرب تعدادی از مناطق شهر بوشهر از روز شه‌شنبه (۱۶ شهریور) تا اطلاع بعدی، قطع می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در اطلاعیه‌ای به مشترکان ساکن در حدفاصل خیابان شهید رجایی (فنس) تا خیابان شهید مطهری و حدفاصل خیابان امام رضا تا خیابان شهید بهشتی (فرودگاه) شامل ضلع غربی خیابان آتش‌نشانی، شهید باهنر، شهید مدرس، بی‌سیم، امام رضا، نیدی، بدر (حاج نجف)، آریوبرزن و شهید میگلی بوشهر می‌رساند با توجه به شکستگی و انجام تعمیرات خط انتقال، تغییراتی در برنامه نوبت‌بندی به وجود آمده  است و آبرسانی به این مناطق از صبح امروز (سه‌شنبه ۱۶ شهریور) تا اطلاع بعدی اعلام خواهد شد، امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، در حالی این خبر اعلام شد که دیگر فرصتی برای آبگیری وجود نداشت. بسیاری از شهروندانی که امروز نوبت آبگیری آن‌ها بوده حالا در عمل انجام شده قرار گرفته‌اند و بدتر آنکه معلوم نیست تا قطعی آب تا کی ادامه خواهد داشت.