به شایعات فضای مجازی درباره واکسن توجه نکنید
به شایعات فضای مجازی درباره واکسن توجه نکنید

ندای استان:معاون مرکز بهداشت بوشهر گفت: هر روز مطالبی درباره واکسن کرونا در فضای مجازی منتشر می‌شود که صحیح نیست و از مردم می‌خواهیم به آن‌ها توجه نکنند.

به گزارش ندای استان،محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: پس از شیوع کرونا همه پژوهشگران دست به کار شدند که واکسن کرونا را زودتر تولید کنند. به طور معمول تولید واکسن ۵ سال تولید می‌کشد اما  با توجه به شرایط بیماری، زمان برای تولید واکسن بسیار کم بود به همین علت در همه دنیا مجوز اضطراری برای تولید و مصرف واکسن داده شد.

او ادامه داد: واکسیناسیون به طور کلی به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها شناخته می‌شود و واکسن کرونا هم دو نتیجه داشت یکی اینکه از مرگ و میر کاسته شد و دیگر اینکه جلوی حاد شدن بیماری را گرفت.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: نظام بهداشتی در تلاش است که با تمام مشکلات تزریق واکسن توسعه یابد اما شاهدیم هر روز مطلبی در فضای مجازی منتشر می‌شود و مردم را در میان بمباران خبرهای مختلف نسبت به واکسیناسیون دچار شبهه می‎ کند. به طور حتم این فعالیت‌ها، کار کسانی نیست که دلشان برای مردم می‌سوزد.

خواجه‌ئیان این هجمه علیه واکسن یا نظام بهداشتی را بی‌انصافانه خواند و ادامه داد: اگر چه مشکلاتی در زمینه تامین واکسن یا موارد دیگر وجود دارد اما باید مردم اطمینان داشته باشند که واکسن‌ها با دقت بررسی، انتخاب و خریداری می‌شوند.

او با اشاره به اینکه اکنون به میزان کافی واکسن وجود دارد، تاکید کرد: پارسال مورد هجمه بودیم که چرا واکسن نیست، اما اکنون که واکسن وجود دارد، مردم مراجعه نمی‌کنند. از مردم می‌خواهیم اطلاعات صحیح را درباره واکسن از رسانه‌های رسمی دریافت کنند و به اطلاعاتی که مشخص نیست منبعشان کجا است توجه نکنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: اکنون روزانه ۹ تا ۱۲ هزار نفر در این استان واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

خواجه‌ئیان با اشاره به مشکلات فراوانی که موج پنجم کرونا در استان بوشهر و کشور ایجاد کرد،گفت: با توجه به اینکه سویه جدید کرونا در راه است، امیدواریم با پوشش به نسبت خوبی که از واکسن ایجاد می‌کنیم تجربه سخت موج پنجم تکرار نشود.