امام جمعه بوشهر؛ چنین استانداری می خواهیم
امام جمعه بوشهر؛ چنین استانداری می خواهیم

ندای استان: امام جمعه بوشهر بر انتخاب استاندار توانمند تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالا سرزمینی و انسان‌های فرهیخته، باید استانداری انتخاب شود که بتواند ظرفیت‌های این استان را فعال و به مردم و جوانان خدمت شایسته کند.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در پیام آدینه با تسلیت شهادت امام سجاد علیه‌السلام ویژگی‌های این امام بزرگوار را برشمرد و اظهار داشت: امام سجاد علیه‌السلام در سخت‌ترین برهه تاریخ به امامت رسید که فاجعه کربلا رخ داده بود و اسلام از لحاظ سیاسی و فرهنگی دچار انحراف و تحریف شده و جامعه اسلام دچار بحران شده بود.

امام جمعه بوشهر اثر آسمانی و ماندگار آن حضرت را «صحیفه سجادیه» دانست و بیان کرد: در این شرایط امام سجاد علیه‌السلام با عملکرد خاص خود بار دیگر اسلام را احیا و جامعه اسلامی را بازسازی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از فضائل اخلاقی اساسی انسان را صبر دانست و افزود: صبر مایه حفظ و ارتقا سطح ایمان، مقاومت در برابر هجوم گناه، صلابت شخصیتی در قبال مصائب و ناملایمات و اقتدار برای کسب فضائل می‌شود.

صفایی بوشهری با گرامیداشت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری سردار بزرگ مبارزه با استعمار انگلیس و بزرگداشت روز ملی مبارزه با استعمار خاطر نشان کرد: رئیسعلی دلواری، به همگان درس اسلام‌خواهی، وطن‌دوستی، استعمارستیز بصیرت، دلاوری، مقاومت، شجاعت و شهادت‌طلبی آموخت و جریان استعمار و نفوذ سبب شهادت آن دلاور مرد شد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز بهورز و تبریک به پیشگامان عرصه سلامت تصریح کرد: از تلاشگران کادر پزشکی در عرصه پیشگیری و درمان بیماری کرونا قدردانی می‌شود و از همگان به‌ویژه مسئولان، خدمت به بیماران و درمان آنان تقاضا و از همه مردم مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی درخواست می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت آمایش بسیار بالایی در تمامی عرصه‌های پیشرفت و توانمندی‌های فراوانی است اضافه کرد: باید به این استان توانمند و مردم به‌ویژه جوانان غیور و با دانش آن توجه ویژه شود.

صفایی بوشهری بر انتخاب استاندار توانمند تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالا سرزمینی و انسان‌های توانمند، باید استانداری انتخاب شود که بتواند ظرفیت‌های این استان زرخیز و دارالحماسه را فعال و به مردم و جوانان خدمت هر چه تمامتر کند و زمینه مناسب پیشرفت همه جانبه، درخور و شایسته این استان را فراهم آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، از شاخص‌های استاندار، بدون تعیین مصداق را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مؤمن، با تقوا و اخلاق‌مدار، انقلابی و ولایتمدار آشنایی کامل به ظرفیت‌های آمایش استان در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع تبدیلی آن، انرژی هسته‌ای و مراکز اقماری دانش‌بنیان، شیلات، کشاورزی، تجارت، گردشگری مقاومت و فرهنگ محور، اقتصاد دریا پایه و کرانه‌ای با منابع انسانی جوان و کارآمد از شاخص‌های استاندار بوشهر است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استاندار بوشهر باید دارای برنامه و راهکارهای اجرایی پیشرفت‌آفرینی دانش‌بنیان باشد خاطر نشان کرد: توجه ویژه به جوانان و جوان باور بودن، قدرت بالا در عرصه جذب اعتبارات ملی به استان، رفع مشکلات معیشتی و فقر از شاخص‌های انتخاب استاندار بوشهر است.

وی توانمند در ایجاد اشتغال پایدار، عدالت‌خواه و فسادستیز را از دیگر شاخص‌های استاندار بوشهر دانست و تصریح کرد: داشتن توان مدیریت و تجربه لازم و کافی در این عرصه، ایجاد توسعه متوازن ورزش و موضوعات فرهنگی در جغرافیای استان و حمایت از نهادهای فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر شاخص‌های انتخاب استاندار بوشهر است.

صفایی بوشهری، افزود: حمایت جدی از نیروهای بومی در عرصه‌های اشتغال، سرمایه‌گذاری، مسئولیت‌بخشی،  بومی و از فرزندان استان بوشهر، ولایتمدار، حماسی بودن، مردمی و مردم‌داری از ویژگی‌های دیگر انتخاب استاندار بوشهر است.

انتهای پیام/۱۹۰/ح