دانشگاه‌‎های سانیو ایتالیا و خلیج فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
دانشگاه‌‎های سانیو ایتالیا و خلیج فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ندای استان:مدیرامور بین الملل دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه در راستای توسعه همکاری های علمی با دانشگاه سانیو ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ندای استان،آرش خسروی روز سه‏‌شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: پژوهشگران و دانشگاه‌های کشور ایتالیا رتبه اول را در بین شرکای بین المللی دانشگاه خلیج فارس دارا هستند.

وی بیان کرد: نظر به عضویت دانشگاه خلیج فارس در کارگروه مرجع ملی همکاری‌های علمی بین المللی با ایتالیا، توسعه روابط و پلتفرم‌های همکاری با دانشگاه‌های این کشور جزو اولویت برنامه های دفتر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس قرار دارد.

خسروی اظهارداشت: این تفاهم‌نامه در مرداد ماه ۱۴۰۰ با امضای “عبدالمجید مصلح” ( رئیس دانشگاه خلیج فارس) و “جراردو کانفورا” (رئیس دانشگاه سانیو) رسمیت پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه اولویت های پژوهشی و آموزشی در حوزه‌های زیست شناسی، کشاورزی و دامپزشکی در نظر گرفته شده است اگرچه در صورت تمایل طرفین امکان بسط به سایر موارد نیز وجود دارد.

خسروی ادامه داد: برنامه‌های متعددی در راستای افزایش تعاملات علمی و فرهنگی ۲ دانشگاه پیش بینی شده که اجرای آن برای دانشگاه خلیج فارس حائز اهمیت ویژه است.

وی یادآورشد: بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین المللی از کشورهای خاورمیانه ازجمله افغانستان، پاکستان، هند و آفریقا در دوره‌های تحصیلی بلند مدت دانشگاه خلیج فارس تحصیل می‌کنند.

خسروی افزود: به طور معمول هر ساله شماری دانشجو نیز از سایر مناطق جهان از جمله کشورهای اروپایی برای دوره‌های کوتاه مدت، تبادل و فرصت مطالعاتی به بوشهر می‌آیند.

دانشگاه سانیو در رنگینگ تایمز در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ جهانی و رتبه ۱۰۲ در بین دانشگاه‌های جوان قرار دارد.

این دانشگاه در رشته های کسب و کار، اقتصاد، مهندسی الکترونیک، انرژی، کامپیوتر، عمران، بایوفناوری، زیست شناسی، زمین شناسی، محیط زیست و حقوق فعال است.

دانشگاه سانیو در شهر بنه ونتو ایتالیا قرارداد که روزگاری در عهد رم باستان مرکز تجاری مهم محسوب می‌شده است.

دانشگاه خلیج فارس درسال تحصلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰،  دارای  هفت هزار و۲۵۶ نفر دانشجوی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.