دستگاه‌‏های برتر استان در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند
دستگاه‌‏های برتر استان در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند

ندای استان: در ارزیابی‏‌های صورت گرفته ۱۱ دستگاه اجرایی این استان به عنوان دستگاه‎های برتر انتخاب معرفی شدند.

به گزارش ندای استان، علی درویشی روز دوشنبه در بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی در استان بوشهر افزود: اینکه از بین ۵۲ دستگاهی که تمامی مستندات خود را ارائه کردند انتخاب برترین ها صورت گیرد  کار دشواری است چرا که دستگاه‌های زیادی شایسته تقدیر بودند.

* در مجموع دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی: شرکت آب و فاضلاب و اداره کل ثبت احوال
* در مجموع شاخص های عمومی: اداره کل امور مالیاتی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری.
* در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای؛
* گروه زیربنایی و زیرساخت: شرکت آب منطقه ای؛
* گروه سلامت و رفاه اجتماعی: دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی؛
* گروه عمومی قضایی: اداره کل امور اقتصادی و دارایی.

وی همچنین افزود؛ در سال جاری در سه شاخص استانی بیشترین ارتقاء نسبت به سال قبل و نیز جذب منابع ملی و استفاده از ظرفیت های قانون بودجه و واگذاری تصدی ها، عملکرد دستگاه های اجرایی استان بررسی و به ترتیب سه دستگاه ستاد نظارت گمرکات ، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل دامپزشکی به عنوان دستگاه های پیشرو در این خصوص معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از دی ماه سال گذشته فرایند انتخاب دستگاه‌‏های اجرایی برتر استان بوشهر آغاز شد که در جریان آن با وجود عملکرد مناسب برخی از دستگاه‎ها به دلیل اینکه مستندسازی قابل قبولی نداشتند در بین دستگاه‌های برتر جایگاهی پیدا نکردند.

درویشی اظهارداشت: در انتخاب دستگاه‏های اجرایی برتر برخی اعتقاد به انتخاب آن به صورت دوره ‎ای هستند اما با توجه به اصل شایسته گزینی می‏ طلبد با اجتناب از انتخاب ادواری دستگاه برتر براساس عملکردی که داشته مورد ارزیابی قرار گیرد که با این رویکرد امکان دارد بر خلاف انتخاب دوره ‏ای یک دستگاه حتی برای ۱۰ سال متوالی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شود.

وی گفت: امسال عملکرد دستگاه‌ها در شاخص‌های عمومی و اختصاصی توسط تیم‌های کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت ۱۱ دستگاه اجرایی برتر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

درویشی اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی برتر باید چراغ راهنمایی برای دیگر دستگاه‌ها قلمداد تا ضعف‌ها و مشکلات آنها برطرف شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‏های خود اظهار کرد: تکمیل پروژه‎های نیمه‏ تمام بویژه توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی، سد و آب شیرین ‎کن در این چند سال از اولویت ‏های استان بوشهر بوده و در اجرا پروژه ‎ها همواره نگاه بر اتمام آنها در بازه زمانی تعیین شده بوده است.

وی یادآور شد: امسال همزمان با هفته دولت پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان و پروژه‌های اقتصادی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌‏برداری قرار گرفتند.